Mac adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

micki

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Hoi,

Ik heb een laptop aangesloten op een SMC router.Ik wil nu een PC die boven staat toevoegen, gebruik hiervoor zo'n netwerkusb stick.
Hoe moet ik deze PC instellen wat betreft Mac Adress Filtering.Zelfde als Laptop, of kijken via Uitvoeren-CMD- ipconfig/All ?

Kan iemand me dit eens uitleggen?

Inderdaad fysiek adres opvragen via ipconfig en bij de router invoeren.

Mac adres filtering is overigens niet bepaald betrouwbaar. WPA beveiliging is veel beter.

mvg leo

Mac filtering staat naast wpa2 en werkt prima.
Het is niet in plaats van.....

Mijn vraag is: moet PC zelfde Mac Adress hebben als Laptop?

Nee, met de pc waarmee je de smc "bestuurd" clone je diens mac-adres.
Maar in de filtering stop je de mac-adressen van alla apparaten die internet/ netwerk mogen gebruiken.
Elke machine zijn eigen mac-adres. Of dat nou de draadloze mac of een bekabelde is.

Dus het mac-adres van de netwerkkaart of van de draadloze ontvanger.

Ik bestuur mijn SMC met de laptop, en daar heb ik ergens de optie Clonen???

O.k. duidelijk, dus eerste optie aanvinken.
Bedankt voor snelle reacties.

Trouwens moet computernaam op Pc een andere zijn dan Laptop?

Hoi,

Het door Paul aangegeven scherm heeft niets met MAC-filtering te maken, maar met de internetverbinding vanuit je router.
Als deze in orde is, moet je daar vooral NIETS aan wijzigen.
Het clonen van het mac-adres van een pc op de router was voorheen bij internetproviders gebruikelijk, maar wordt weinig meer gebruikt.
Dus nogmaals in het venster voor clonen NIETS wijzigen als je internetverbinding via je router goed verloopt!!!!!

En ja: de computernamen MOETEN verschillend zijn

Laatst bewerkt:
Met clone mac adres neemt de router het mac adres aan van de betreffende pc over.
Dat is is niet om de macfiltering in te stellen.
Dat is voor providers die kijken wat voor computer op het modem aangesloten is (vroeger bij chello)
Het macfilter stel je w.s. in bij firewall of wireless opties

Welke SMC is het precies?

Edit: Teun was me al voor.

Laatst bewerkt:
Bij de tab advanced vindt je mac adres filter in het menu.
Daar kun je het macadres van de wireless lan adapter invoeren of je kunt op copy mac adres klikken wanneer je de router benaderd vanuit de aan te sluiten pc.

gebruik je inderdaad wpa2 ernaast?

Op dit moment WPA2 , maar moet vw toevoegen PC router terugzetten naar fabrieksinstellingen omdat ik netwerksleutel van laptop niet meer weet vandaar!
En vandaaruit opnieuw beveiligen.

Ik bestuur mijn SMC met de laptop, en daar heb ik ergens de optie Clonen???

Klopt, dit is waar ik met mijn screenshot op reageerde.

En inderdaad moeten de computernamen verschilled zijn, en de werkgroep naam dezelfde voor een netjes werkend netwerk.

Hardstikke bedankt allemaal voor info, ik ga het nu eens uitproberen.Jullie horen nog van me!

Niet gelukt, met resetten van router heeft PC wel verbinding.(onbeveiligd dus),maar zodra ik via laptop ga beveiligen, krijg ik op PC geen verbinding meer.
Ik heb op PC instellingen gewoon vergenomen, maar met verbinding maken krijgt ie geen verbinding.Wat heb ik over het hoofd gezien?
Heb beveiligd met WPA.

wachwoord moet ook op de pc ingevoerd worden.
Als het goed is geeft de pc aan dat het om een beveiligde verbinding gaat wanneer je verbinding wilt maken en dan krijg je de mogelijkheid om het wachtwoord in te vullen.
misschien helpt deze uitleg

mvg leo

Bedoel je die key?
Die heb ik ingevoerd!

Het rare is onbeveiligd doet ie het wel, beveiligd doet ie het op de PC niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan