mac adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

peke1000

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2004
vraagje
als ik met men labtop op een draadloos netwerk zit veranderd het mac adress dan als ik een nieuwe wifi router gebruik of registreerd een website nog altijd het mac van je labtop ?

en aan welke info herkend een website je pc is dit alleen je ip of registreren ze ook je mac adress of andere dingen ?

Je mac adress is niet achterhaalbaar buiten je netwerk.
Dus een website kan niet je mac adress zien, en als ze het wel konden, zijn ze er niks met.
Ze kunnen wel je cookies stelen, en je surf gedrag volgen.
Zo kunnen ze zien van welke websites je komt en naar waar je gaat, enz...
Je mac adress kan je ook 'niet' veranderen, het zit op je netwerk kaart gebrand door de fabrikant.

als je een nieuwe router koopt, dan is het mac adress van je router anders dan die van de vorige.
Maar dit is geen probleem.

Laatst bewerkt:
vraagje
als ik met men labtop op een draadloos netwerk zit veranderd het mac adress dan als ik een nieuwe wifi router gebruik of registreerd een website nog altijd het mac van je labtop ?

en aan welke info herkend een website je pc is dit alleen je ip of registreren ze ook je mac adress of andere dingen ?

Wanneer je - waar dan ook - met de laptop het internet op gaat, is e.e.a. over de laptop te achterhalen. Wanneer na aanschaf de laptop bij de fabrikant wordt geregistreerd is het op deze manier o.a. mogelijk te traceren waar het ding zich na evt. diefstal bevindt. Dit gebeurt a.d.h.v. een aantal gegevens die in de hardware zitten.
Eén daarvan is mogelijk het unieke mac-adres van de op het moederbord ingebouwde draadloze netwerkkaart.
Is dat wat je bedoelt?

dus waneer ik bijvoorbeeld een ban op een site of forum krijg en ik vernieuw mijn ip adress
kunnen ze dus nog altijd zien dat ik het ben die terug registreerd onder een andere acount ??

Die ban is gekoppeld aan je gebruikersnaam en mailadres op de betreffende site.
Een andere inlog moet dus niet hetzelfde bevatten.

Een ban werkt meestal op basis van ip in combinatie met cookies. Dus als je een nieuw ip hebt en je verwijderd je cookie dan ben je van die ban af.

Maar ja.... hoe krijg je op een normale manier een nieuw IP.....

Maar ja.... hoe krijg je op een normale manier een nieuw IP.....

het ip adres verversen is gelukig hier in belgie geen probleem
gewoon relaesen en verniewen met de cmd ofgewoon simpel de kabel modem zonder stroom zetten voor 10 min dan krijg je een nieuwe toegewezen door de provider .

het ip adres verversen is gelukig hier in belgie geen probleem
gewoon relaesen en verniewen met de cmd ofgewoon simpel de kabel modem zonder stroom zetten voor 10 min dan krijg je een nieuwe toegewezen door de provider .

Bij adsl werkt dit inderdaad maar bij telenet is dat niet mogelijk.

Bij adsl werkt dit inderdaad maar bij telenet is dat niet mogelijk.

tans op de config pagina van men router kan ik gewoon het ip relaesen en via de command kan dit ook zonder problemen.
ook als ik bv een paar keer windows heb opnieuw geinstaleerd geraak ik niet meer op internet na het ip ff te verversen gaat dit terug .
dacht dat het een dynamic ip adres is
bv voor bedrijven word wel een vast ip voorzien lees ik op de site van men provider
of veranderd dit dan niet aan het ip adsess wat bv een site van mij te zie krijgt ??

Als je via je commandline een release doet dan kan het inderdaad zijn dat je een ander ip adres terug toegewezen krijgt van je router. Denk er wel aan dat het hier dan om een intern ip adres gaat dus voor de buitenwereld gaat dit niets uitmaken.

Je kan op je router inderdaad ook een refresh doen maar bij mijn weten krijg je bij telenet meestal het zelfde ip terug toegewezen. Deze ip adressen van telenet zijn echter niet volledig statisch. Om de x weken/dagen krijg je een nieuw adres toegewezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan