mac air traag na downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozkan

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Mijn Mac (Air) is zo traag geworden, nadat ik muziek heb gedownload.
Nu heb ik via iTunes alles gewist en heb het ook meteen via gebruikersaccount verwijderd.
Nu is mijn mac wat sneller, maar nog steeds niet zoals hij hoort te zijn.

Weten jullie nog wat ik kan doen???

mac opnieuw installeren misschien, het zou handig zijn om volgende keer een wat handigere titel voor je vraag te kiezen zodat mensen niet op jouw vraag klikken om erachter te komen dat ze niks over het onderwerp weten.

de kans is groot dat je de itunes liberary niet hebt geleegd wat inhoud dat in iTunes alles wel weg mag zijn maar de bibliotheek waarin iTunes zijn muziek opslaat nog vol staat dus bij het opstarten leest hij deze bibliotheek in en verwerkt deze continue. Deze vind je in de home map, dus de map met je eigen naam, onder de map muziek en dan onder de map itunes, hier staat dan weer een map Itunes media en je zult zien dat daar al je muziek nog staat. Deze kun je eventueel leeg maken.
Je kunt het nog makkelijk doen, als je naar de voorkeuren gaat van itunes, en dan naar tabblad geavanceerd en daar de vinkjes weg haalt van "werk iTunes media bij" "kopieer bestanden naar iTunes media bij toevoegen van aan bibliotheek" dan plaatst iTunes de muziek niet meer in de bibliotheek.

Mocht je er niet uit komen, dan help ik je eventueel op afstand.

Je hebt het over downloaden van muziek, mag ik vragen heb je dit via torrent sites gedaan? Zo ja dan zou je eens op zoek kunnen gaan daar de torrent files zelf, deze kunnen een behoorlijke inpakt hebben op punt 1 de HD ruimte en punt 2, een Mac indexeert en houd de HD zelf bij wat betreft de indeling van de ruimte. Het zou zo kunnen zijn dat de torrent files nog op je machine staan. Haal deze eens weg of vertel mij waarmee je hebt gedownload dan kan ik je hierbij helpen.

Grtjs jjw

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het via een forum gedownload, als een hele album met bijv. 14 a 15 nummers per album.
Het waren ongeveer 10 albums, zo'n 150 nummers ofzo...

Ik heb intussen via het menu GA, COMPUTER, MACINTOSH HD, GEBRUIKERS, DAN VIA MIJN EIGEN NAAM (MET DAT HUISJE LOGO), VIA MUZIEK, VIA ITUNES, VIA ITUNES MUZIEK alles verwijderd.

Je bedoelde deze stap toch???

Laatst bewerkt:
Deze stap bedoelde ik enig sinds inderdaad. En als je dan ook nog de instellingen in iTunes hebt gewijzigd zoals ik aangaf dan zou iTunes goed moeten werken. Nu onthoud iTunes wel de muziek die jij er in zet maar als je je lijstje leeg maakt dan is de muziek ook echt weg uit Itunes.

Grtjs jjw

Ik ben vandaag naar Apple Store geweest, ze hebben naar mijn gedownloade muziek gekeken/gezocht.
En inderdaad was hij uit het systeem verwijderd, ze wisten verder niet waarom mijn mac vastliep en trager was geworden.
Ze hebben ook geadviseerd om mijn mac te formatteren en heb het uiteindelijk ook gedaan.
Maar ik vond het wel vreemd dat mijn mac na het downloaden trager was geworden en terwijl het ook nog van mijn mac was verwijderd.
Ik denk dat ik voorlopig niet ga downloaden...

Laatst bewerkt:
Een hele radicale oplossing maar goed, het is een oplossing. Dit had ik niet verwacht van een Apple store. Er zijn meerdere redenen waarom het niet zou lopen.

Maar goed allemaal niet relevant meer, hopelijk draait hij nu als een zonnetje.

PS: ik download al jaren muziek en het is er nog niet langzamer door geworden.

Grtrjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan