MAC Alternatief voor Windows PhotoVieuwer

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Sinds kort 2e hands Imac in huis. Werkt ondanks leeftijd (2008 maar wel 4 GB intern) best goed.

In Windows loop je even door foto's heen met Windows viewer en kan je met button of pijltoets er door heel lopen.

Kan dit in Yosemite niet vinden. Wel voorvertoning maar geen mogelijkheid er doorheen te lopen..

Wie heeft hier een suggestie voor ?

Dat kan gewoon vanuit de Finder. Daar heb je verschillende 'Views' - zie onder.
En als je daar je afbeeldingen selecteert, en opent in Voorvertoning, kun je er (ook) door heen bladeren.

Finder screen.jpg

@ snarf54,

Ga naar de Apple Store en typ in het zoek veld Photo Show en vervolgens Enter.
Er zijn een aantal free programma, zoals Photo Show of SlideTop bijvoorbeeld.
Waar Download staat is een freeware.
Kijk of er een programma is welk voldoet aan uw wens.

54dbb8cae0fda-Schermafbeelding_2015-02-11_om_21.12.43.png

Allen bedankt voor de input.
View in Finder heb ik inmiddels gevonden nog niet echt je van het maar al beter.
Andere zal ik eerdaags eens bekijken / testen Mac nog maar pas in huis dus nog veel leren...

View in Finder heb ik inmiddels gevonden nog niet echt je van het maar al beter.
Dat kan ik best begrijpen, want via Finder zijn minikes te zien, en géén volwaardige foto's.

Met iPhoto is het ook mogelijk, en dit programma is aanwezig op uw Mac.
Maar binnen kort wordt iPhoto vervangen door Photos.app, zie ook deze link.
Ik zou dus niet gaan verdiepen in iPhoto, de nieuwe Photo's.app beta is al uit.

Andere zal ik eerdaags eens bekijken / testen Mac nog maar pas in huis dus nog veel leren...
Doe maar rustig aan :D

Je kunt toch alle foto's in de Finder selecteren en dan via spatie Quicklook activeren zodat je er doorheen kunt bladeren.
Of je selecteert er 1, activeert Quicklook en bladert met het pijltje naar beneden door de bestanden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan