Mac CD kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinzk

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
hallo allemaal,

Ik wou mac os x tiger opnieuw installeren op mijn macbook pro omdat hij erg traag was geworden en ik had er ook boot camp met windows xp op geinstalleerd wat dus eigenlijk niet meer zo goed werkte.
Ik heb 2 installatie-dvd's, allebei met mac os x tiger.
1tje had ik al een keer gebruikt toen ik tiger er opnieuw op wou zetten, en de andere nog nooit.
Ik ben die die ik al een keer gebruikt had kwijt, dus ik heb maar de andere genomen.
Dus ik heb alles gebackupt, installatie-dvd opgestart en gelezen en verder geklikt totdat ik bij het volume kiezen kwam, maar bij 'Hard Drive' stond 'U kunt Mac OS X niet op dit volume installeren, omdat Mac OS X niet vanaf dit volume kan worden gelezen.'
Dus ik ik dacht, dat komt waarschijnlijk omdat er nog iets op de harddisk staat (lekker domme gedachte trouwens), dus ik die harddrive wissen, stond het er nog steeds. Ik klikken op 'Wis vrije ruimte' en 'Overschrijf bestanden door nullen'. Daarna deed ie het nog steeds niet.
Ik heb gisteren vanalles geprobeerd, maar niks wou helpen.

Weet iemand misschien wat ik nu moet doen?:shocked::eek::confused:

VinzK

ps: ik hoop dat ik niks vergeten ben te schrijven. :p

Fatale fout: je MOET de originele installatieschijf altijd bij de hand (nou ja, bereikbaar) hebben. Bij ontbreken daarvan heb je een z.g. "full-retail" installatieschijf nodig.
Even uitleggen: Macs komen met een voor het model aangepaste installatieschijf. Je kunt deze NIET gebruiken om het OS op een andere type van Mac te installeren. Dat gaat wel met een z.g. "full-retail" of generische installatieschijf.
Ik vermoed dat de tweede schijf, die je wel in je bezit hebt een specifieke installatieschijf is die bij een andere Mac hoort. Niet?

Je hebt twee mogelijkheden: ofwel probeer je opnieuw een originele installatieschijf te bemachtigen (zo oud is de Mac die je hebt niet; de winkel waar je gekocht hebt zou je moeten kunnen helpen), ofwel koop je een generische installatieschijf van Tiger (10.4.x) of van het nieuwe OS Leopard (10.5.x).

Fatale fout: je MOET de originele installatieschijf altijd bij de hand (nou ja, bereikbaar) hebben. Bij ontbreken daarvan heb je een z.g. "full-retail" installatieschijf nodig.
Even uitleggen: Macs komen met een voor het model aangepaste installatieschijf. Je kunt deze NIET gebruiken om het OS op een andere type van Mac te installeren. Dat gaat wel met een z.g. "full-retail" of generische installatieschijf.
Ik vermoed dat de tweede schijf, die je wel in je bezit hebt een specifieke installatieschijf is die bij een andere Mac hoort. Niet?

Je hebt twee mogelijkheden: ofwel probeer je opnieuw een originele installatieschijf te bemachtigen (zo oud is de Mac die je hebt niet; de winkel waar je gekocht hebt zou je moeten kunnen helpen), ofwel koop je een generische installatieschijf van Tiger (10.4.x) of van het nieuwe OS Leopard (10.5.x).

Waar kan ik zo'n nieuwe Tiger installatieschijf kopen dan? Nog steeds gewoon in de winkel?

Jup in een MacStore of op de Apple Store online.

Er was gisteren, op een Amerikaans forum waar ik ook uithang (nl. MacFixit) een discussie aan de gang of Tiger al dan niet nog te koop was. Uiteindelijk werd het pakket door een moderator gevonden en gelinkt. Ik moet zeggen dat ik geen enkele moeite had om Tiger in de Nederlandse Apple Store te localiseren, nl. HIER.
Je kunt natuurlijk altijd opteren om up te graden naar Leopard (10.5.x). :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan