Mac en Windows op een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yopester

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Na mij door diverse deskundigen te hebben laten vertellen dat het mogelijk was, heb ik kort geleden mijn Mac en een Windows computer samen op een draadloos netwerk aangesloten.
De router is een 300N Sitecom.
In eerste instantie werkte het systeem wel redelijk, hoewel de Mac wel regelmatig moest zoeken naar het Netwerk. Sinds enige dagen echter is mijn Mac helemaal de kluts kwijt en kan hij geen verbinding meer met de router en het netwerk maken.
Achteraf vertelde iemand van de "I For You" winkel mij telefonisch dat zij er ook pas kortgeleden achtergekomen zijn dat het geen goede combinatie is op een Sitecom router. :(
Met een Airport Extreme router zou het probleem uit de wereld zijn. Deze is echter € 100,-- duurder. :rolleyes:
Heeft iemand hier wel ervaring mee?

Is redelijke onzin.

Tuurlijk prijzen zij een Airport Extreme aan, die hebben ze namelijk in de winkel liggen.
Ook weten ze 100% zeker dat je Apple er mee gaat werken.

Hier thuis heb ik een standaard Speedtouch van Planet liggen welke ik heb uitgebreid met een Linksys WAG200G.

Alle desktops zijn bij mij verbonden met een kabel en mijn MacBook Pro via wireless meestal op de Linksys.

Ik heb nog nooit een probleem gehad.

Je zou dus een Linksys ook kunnen overwegen.

Maar dat garandeert niet dat ik niet weer conflicten krijg.
Is dat misschien ook de reden dat jij de desktops met een kabel hebt verbonden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan