Mac externe HD van WD op Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flynn

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Hey iedereen,

Ik weer. Ik heb net een nieuwe laptop met Windows 7. Ik had eerder een macbook en daarbij had ik een Western Digital WD3200ME Externe Harddisk. Ik wil de hd nu weer gebruiken, maar ik weet er weinig vanaf. Ik heb al gezocht naar drivers maar zou het niet weten!

Kan iemand me helpen zodat ik mn Ext. HD ook op mijn nieuwe laptop kan aansluiten?!

Alvast bedankt! :)

Als ik ervan uit mag gaan dat alle informatie die op de harde schijf staat niet meer nodig is en verwijderd mag worden kun je het volgende doen:
1. Aansluiten op je laptop
2. Kijk via [Windows-toest]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc (=Schijfbeheer) welke disknummer de externe harde schijf heeft (onderste deelvenster: Schijf 0, Schijf 1 etc.). Sluit hierna Schijfbeheer af.
3. Snelkoppeling op je Bureaublad maken met als opdrachtregel: diskpart.exe
4. Op die snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
5. (In diskpart):
List disk
Select disk disknummer
List partition
Clean

[Dat List partition en List disk is dat je nog een keertje extra goed nakijkt dat je inderdaad de goede schijf hebt, want met Clean worden alle partities verwijderd. Disknummer zou het nummer moeten zijn dat je bij Schijfbeheer hebt achterhaald.]

6. Start weer Schijfbeheer (zie 2.), en maak in de niet-toegekende ruimte van de externe harde schijf partities, die je daarna formatteert zodat je ze gebruiken kunt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey!

Bedankt voor je reacties. Ik hoop dat het lukt. Snap het niet allemaal, maar ik ga het proberen!

x

Ik heb het geprobeerd en mijn vriend ook. We komen er niet uit.

Na verschillende keren checken of deze Externe Harde Schijf wel echt alleen voor Mac was zijn we er achter gekomen dat hij waarschijnlijk wel ook voor Windows is.

Ik heb even op internet gekeken en er zijn meer mensen met het probleem zitten dat hun Western Digital Externe Harddisk niet wil openen op windows 7.

Weet je of iemand anders hier hoe ik dit probleem kan oplossen?!

Groetjes,

Drivers heb je er niet voor nodig.
Wat zie je momenteel in Schijfbeheer m.b.t. die externe harde schijf? En heb je dat Clean commando nog gebruikt?

Verder zou ik het niet weten: Wordt het ding helemaal niet herkend (=dus ook niet zichtbaar in Schijfbeheer), dan houd het wat mijn tips betreft op.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan