Mac filtering !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Ik wil eigenlijk gebruik gaan maken van Mac filtering in mijn Netwerk. Heb een splinternieuwe V8 Experiabox en die staat dat toe.

Nou is Netwerk e.d. mijn zwakke kant in de IT en ik heb een paar vragen.

Hebben mijn PC's en laptops een vaste Mac en hoe vind ik die !?

Hoe zit het met de telefoons te weten een HTC en Samsung die ook gebruik maken van de WiFi in huis !?

Kortom, hoe ga ik dit aanpakken !?

Graag advies.....

T

Op PC/laptop CMD opstarten > ipconfig /all.

Telefoons bij de systeem gegevens kijken. (Instellingen > Over de telefoon > status) (Android)

Laatst bewerkt:
Of gewoon alle apparaten eens aanslingeren. In de Experiabox kun je vast uitlezen welke apparaten allemaal verbonden zijn, incl. het mac-adres.

En ja, tenzij we spreken over vage fabrikanten of gekloonde mac adressen, hoort elk mac adres uniek te zijn.

Ik ga eens klussen, bedankt beide en ik laat nog even wat van me horen !!

Welke moet ik nou hebben want deze lijst loopt eindeloos door !?

ScreenShot001.jpg

Is dit de hele lijst? Lijkt mij enkel je Bluetooth verbinding.

Zie er twee, die voor jou van belang zijn.
Atheros wireless en Broadcom NEtxtreme. Hiervan dus het fysiek adres nodig, afhankelijk of je draadloos of bedraad het mac-adres nodig hebt.

De Atheros kaart voor je draadloze kaart.
Op dit moment zit je met een draadje vast aan je router doormiddel van de broadcom kaart

Mac filtering is een drempeltje die niet heel moeilijk te nemen is en in mijn optiek een niets toevoegende functie in netwerken van tegenwoordig
sniffen, verkeer opvangen, macadres bekend, mac spoof toepassen, opnieuw connecten drukt het origineel van het netwerk en nog meer data opvangen. (ok dat is dan vermoedelijk WPA2 verkeer waar je nog steeds omheen moet maar de MacFiltering heb je dan al omzeilt

Mac filtering werkt alleen op draadloos aangesloten apparaten. Dus (in jouw laatste schermafdruk) is Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding van belang.
Die heeft D8-30-62-4A-71-FC als MAC-adres, als ik het zo goed lees (kan ook beginnen met DB (slecht leesbare bijlage)).

Overigens zie ik geen enkel heil in MAC filtering: Is een magere beveiliging en is lastig als er iemand toevallig op bezoek komt en even van je WIFI gebruik wil maken van op zijn eigen laptop/ipad/iphone/etc.

EDIT: Zie dat Ellasar ong. hetzelfde beschrijft als ik in deze posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
CTRL+Scroll doet wonderen is inderdaad beginnend met D8.:)

Dus mijn bedrade PC kan ik niet opnemen in de fliter lijst !?

Nope, is puur voor registratie van draadloos verbindende (netwerk-)apparaten.

Tijs.

Och opnemen kan natuurlijk altijd... een mac adres is een mac adres :) maar nut.... nope

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan