Mac heeft geen rechten van externe hardeschijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmbiking

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo allen :) Ik ben de trotse gebruiker van een macbook white met leopard en hij bevalt top, maar ik heb een probleem als ik mijn externe hardeschijf aansluit. Deze externe hardeschijf heeft altijd als geheugenopslag van foto's gediend op een windows pc, maar als ik hem nu op m'n mac aansluit kan ik hem wel zien, ik kan alle bestanden bekijken, maar ik kan niks verwijderen. Ik kan wel dingen van de schijf afhalen maar niet dingen erop zetten, dingen wijzigen. Hij geeft de foutcode -61 ofzo. Ook vind ik op de windows pc als ik hem erin doe 2 mappen; Afbeeldingen en Overige. Als ik hem in m'n mac doe zie ik er meer waaronder RECYCLER.bin enzo. Kan iemand mij helpen zodat mijn externe hardeschijf gewoon als harde schijf werkt?

bvd!:thumb:

Hallo,

Wat je voorhebt is volledig normaal omdat Windows gebruik maakt van het NTFS file-systeem, terwijl Mac gebruik maakt van HFS+, een ander file-systeem. Het is echter wel zo dat ze bij Apple zo slim geweest zijn om natief NTFS te ondersteunen, al is het maar enkel lezen.

Voor jouw probleem bestaan er verschillende oplossingen, naargelang jouw situatie.
- De beste oplossing zou zijn dat je alle bestanden op de schijf even naar je mac zou kopiëren en vervolgens de harde schijf zou formatteren naar HFS+ (dit doe je met schijfhulpprogramma wat kan gevonden worden nder programma's>hulpprogramma's). Deze schijf zal dan wel niet meer leesbaar zijn onder Windows.

- Een ander oplossing is het installeren van MacFuse, dit programma zal ervoor zorgen dat je zowel kan lezen als kan schrijven in NTFS.

mvg Roeland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan