Mac inloggen op Windowsnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kampeerkoning

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Ik heb thuis op mijn iMac een RDP verbinding geinstalleerd die mij met de Windowsserver op kantoor verbindt. Dit werkt perfect na installatie van Flip4mac
Nu wil ik op een andere Windowsserver ook kunnen inloggen. Ik heb de RDP koppeling voor deze computer ook op mijn iMac gezet, maar ik krijg telkens het bericht, dat de computer niet gevonden kan worden. Dezelfde RDP koppeling heb ik ook op mijn Windows Laptop staan, en daar werkt hij wel. Het computeradres is dus in orde.
Wie kan voor mij dit raadsel oplossen?

welke ip gebruik je de interne van je router of de Externe ?? je kan eventueel een Port openzetten in je router ik heb dit ook zo gedaan nu werkt het altijd . Al heb ik geen Imac

Beste Daand, Ik ben een beetje een leek op dit gebied, maar ik maak gewoon via het ip-adres vd router contact. Of dit een intern of extern adres is weet ik niet. Ik zou zeggen intern, maar ik weet niet precies wat je ermee bedoelt. Een port openzetten op de router is waarschijnlijk heel simpel, maar voor mij weer een hele nieuwe handeling.
De RDP die werkt heeft een voor mij normaal ip-adres met cijfers, de andere met letters [ Profit_RDP.rdp ]. Ik denk echter niet dat dat verschil hoeft te maken? omdat hij het vanaf de laptop wel doet. Naar mijn gevoel heeft het iets te maken met de communicatie tussen Mac en Windows?

Laatst bewerkt:
mac inloggen op windows netwerk

Is er misschien iemand die mij wat verder kan helpen? Het is nog steeds niet gelukt. Hartelijk dank al vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan