Mac of Windows?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Area
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn mening ken je nu wel.:P

Ik heb een MacBook Pro 15" Late 2011.
Bevalt me prima!
Ik ben van winddoos afgestapt en ben nu volledig Apple, en wat is dat fijn zeg!

Alles is tot in de fijnste perfectie uitgewerkt!
Ook het design is perfect.
Veer ontwerpers, en foto en videobewerkers gebruiken Mac, dus daarvoor is het zeker geschikt.

Alles is veel logischer.
De software is veel goedkoper. (Ook het operating system!!!)

Het is ook zeer gebruiksvriendelijk. Zoals veel computerleken bij windhoos een cursus nodig hebben om een simpel word-documentje te maken, zo kan een computerleek op een Mac al veel meer zonder cursus!

Ik zal NOOIT meer een winddoooos pc kopen...

In het kort: Just insanely great.

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een aantal maanden een Macbook Air.
Die bevalt voor mij heel goed, de hardware, het apparaat vind ik erg duur. Daar staat tegenover dat de software veel goedkoper is dan de vergelijkbare Windows-meuk

Kijk eens op icentre.nl. Daar vind je rechts onderaan een link naar seminars. Dat zijn informatiebijeenkomsten in een Apple-winkel, veelal gratis, over diverse onderwerpen die met de Mac te maken hebben. Ook, en met name voor beginners! Zeer leerzaam!

Kees

Het is net wat je gewend bent.

Als je jaren met Windows gewerkt hebt zal het zeker even omschakelen zijn.
Andersom werkt precies hetzelfde. Als je jaren lang met een Mac werkt en je moet daarna opeens een Windows PC bedienen is het ook even wennen.

De meeste Windows gebruikers die ik ken missen vooral het start menu bij Mac OSX, terwijl Mac gebruikers juist de vaste menubalk missen (die zit er altijd, dus niet alleen als je een bepaalde applicatie open hebt staan.)

Het werkt niet zo erg anders, maar vooral de kleine dingen zoals apple+v in plaats van control+v zijn echt even wennen, zeker als je het vaak gebruikt.

Zo kan ik uren doorgaan, maar ik zal je een makkelijk antwoord geven: Als je de moeite wil doen om over te schakelen en wat tijd wil investeren om je aan te passen aan de basisprincipes van een ander besturingssysteem ga dan voor een Mac.

Gebruik je al jaren Windows en wil je alleen een Mac omdat ie zo'n leuke vorm heeft, bespaar jezelf dan een hoop ellende en blijf bij Windows. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan