Mac OS 10.4 Pc versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dograver

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo mensen

Ik heb laatst voor de gein MAC 10.4 Tiger voor x86 pc's gedownload.
Keurig bootable gebrand op een dvdtje en vervolgens alle data die ik op mijn fysieke 2e HD had staan naar mijn 1e fysieke HD gekopieerd.

Die 2de HD leeggemaakt dmv van format en vervolgens de 1e HD zonder sata en stroom gezet.

In de bios ziet ie dus alleen die geformateerde schijf.

Vervolgens ga ik booten van DVD.
Hij laadt keurig alles en ik kom in de installatie. Echter bij het toewijzen van de doelschijf geeft ie helemaal niks weer.

Zelf het schijfhulpprogramma ziet de schijf niet. Heb de schijf en NTFS en FAT 32 geformateerd, maar nog steeds niks.

Iemand hier ervaring mee?

Simpel omdat namelijk de HD nog steeds in een fat of ntfs geformateerd is. Mac kan hier niet mee overweg en zit dus geen HD om op te schrijven. Je zult de HD ook mac moeten formateren, deze moet geen ntfs of fat zijn maar hfs+ dit is de macos file formaat.
Je zult even moeten googlen om hier een tool voor te vinden die onder windows draait. Let hierbij wel op dat je geen HFS kiest maar HFS+ de eerste ondersteund maar 2GB en de + versie tot 16TB geloof ik.

grtjs jjw

Zodra ik weer eens thuis slaap dan zal ik er eens naar kijken.
Zal dan wel googlen naar zo'n progje.

Alvast bedankt :thumb:

Als je opstart van de osx disk dan kun je naast de installer voor osx ook boven in de menubalk kiezen om het "Schijfhulpprogramma" te openen.
Hiermee kun je eerst de schijf formateren in het format voor de Mac.

Ja dat had ik ook al gezien, maar de enige drive die die daar weergeeft is de dvd drive :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan