Mac OS Leopard problemen.. geen OS, Dus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

helupdesk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hoi, ik heb een MacBook.

Ik heb hem geformateerd, 7x met nullen overschreden.

Maar nu blijkt dat de CD (OS X 10.6, Snow Leopard) die erin zit het niet doet.

Dus nu zit ik met een macbook zonder OS, waarbij de CD er niet uit wil komen omdat hij niet kan opstarten zonder OS.

dus ik kan ook geen OS downloaden op mn desktop en dan branden en dan in mn mac gooien..

Wat moet ik nu doen? want hij zit nu dus vast in het "Opstart schijf selecteren"..

Alvast bedankt

Tijdens het opstarten ALT ingedrukt te houden tot het menu verschijnt, laat dan ALT los en druk op EJECT. De CD moet er dan als het goed is uit komen

Andere opties vind je hier: http://guides.macrumors.com/Force_Eject_a_Stuck_CD_or_DVD

Probeer daarna de CD nog eens er in te doen en tijdens het opstarten C ingedrukt te houden.

Hoi devil,

dank je voor je reactie

heb de cd eruit gekregen, Muisknop indrukken tijdens boot werkte ook.

heb nu een andere cd (tiger), maar deze werkt ook niet.. krijg dezelfde melding na het kiezen van de systeemtaal..

"Waarschuwing - Deze software kan niet worden geinstalleerd op deze computer"..

Help mij :( ik heb hem net nieuw en hij doet vet rot... :(

Is je hardeschijf wel gepartitioneerd?

Als je de installatie-cd er in doet en je komt bij de installatie kun je bovenin iets van Tools selecteren.

Daar staat ook "Schijfhulpprogramma" tussen, de werking daarvan moet je redelijk duidelijk zijn aangezien je hem ook hebt geformateerd.

Overigens vind ik het vreemd dat je een net nieuwe MacBook meteen formateert, dit is helemaal niet nodig :(

Hoi Devil,

Hij is niet nieuw, hij is 2e hands. ik heb hem geformateerd omdat ik niet weet wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt.

ik ben nieuw met macs, dus mijn kennis is gelimiteerd.
ik denk echter wel dat hij gepartitioneerd is.. in Schijfhulp programma staat onder de toshiba 120gig "Untitled". volgens mij is hij dus gepartitioneerd en heeft hij gewoon geen naam.

ik heb een beetje gezocht op internet en ben erachter gekomen dat sommige macbooks een specifieke versie nodig hebben. ik heb Snow Leopard geprobeert en die pakt hij niet.

10.4.6 ook geprobeerd, pakt hij ook niet.

dus nu kan het eigenlijk alleen leopard zijn?

zijn er tussen tiger, leopard etc ook nog verschillende versies?

ik heb leopard gedownload om te zien of deze versie wel zou lukken, maar nu moet ik hem nog naar mn mac krijgen.. is er een mogelijkheid om het .dmg bestand te runnen vanaf een usb stick?

ThanQ!

Lijkt mij sterk dat Leopard (10.5) er wel op draait maar Tiger (10.4) en Snow Leopard (10.6) niet.

.DMG kun je ook op DVD zetten, op USB-stick werkt alleen wanneer je hem uitpakt en de inhoud op de stick zet

Mijn kennis op dit gebied is ook beperkt, mocht het bij Leopard ook niet werken zou ik naar een Apple Reseller stappen zodat zij er naar kunnen kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan