Mac os vs windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrykvdmeulen

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo mensen,

ik hoor en zie de laatste tijd veel apple software en macbooks..maar ik hoor niet veel meer van windows 7 of microsoft. :(

Ik heb het idee dat over 10 jaar de hele wereld beschikt over een apple computer en dus geen ene windows pc meer..dat zou ik vreeslijk vinden.
nou is mijn vraag hoeveel mensen gebruiken nou apple en hoeveel gebruiken windows???
want ze zeggen wel eens dat apple(mac os x leopard) sneller en beter is dan windows.maar dat is niet zo want windows is op zommige dingen nog wel beter dan apple.,vind ik..:thumb:

groetjes Patryk vd meulen

Mijn dank is zeer groot:d

Houd er rekening mee dat sneller en beter twee verschillende dingen zijn.

Aan de ene kant is het zo dat je voor de hardware die je bij een apple krijg veel te veel betaalt, zet je zo'n pc of laptop zelf in elkaar ben je goedkoper uit.

Je betaald dus veel service, dat is wat mensen over het algemeen goed vinden aan apple. Daarnaast is de software veel stabieler dan Windows, sneller hoeft zeker niet, als je zo'n macbook of mac volpropt met software gaat die ook vanzelf langzamer werken, dat is op bijna alle systemen zo.

Over een aantal jaar zal misschien de mac populatie zijn toegenomen, nummer een worden ze nog lang niet. Mensen zijn over het algemeen bekender met windows dan met macOS, wat de boer niet kent eet ie niet. Veel mensen zullen dus nog met windows blijven werken.

Verder hebben we ook nog linux, deze (nog betrekkelijke) kleine groep gebruikers wordt ook steeds groter omdat ze evenveel te bieden hebben als windows, stabieler zijn, maar vooral omdat de software gratis is, en dat trekt veel mensen aan.

Laatst bewerkt:
Bedank man!!:d
ik ben weer een stuk opgelucht:-)

Mijn dank is zeer groot

Gr.Patryk vd meulen

want ze zeggen wel eens dat apple(mac os x leopard) sneller en beter is dan windows.maar dat is niet zo want windows is op zommige dingen nog wel beter dan apple.,vind i
Ook lekker beargumenteerd.

"Ze" zeggen dat Mac OSX sneller is maar dat is niet zo vind jij.
Heb je überhaupt een week met een Mac gewerkt?

Tja Apple is over het algemeen duurder dan een normale laptop, maar goed 90% van de PC-laptops zijn van plastic. 90% van de MacBooks zijn van aluminium.

Apple levert standaard een meer dan capabel videobewerkingsprogramma (Beter dan die Windows Movie Maker), een handig foto-organisatieprogramma met geavanceerde functies (Gezichtsherkenning).

Mac OS heeft een intuitievere insteek dan Windows.
Een back-up maken is volgens mij nog niets zo makkelijk gemaakt als Time Machine dat doet in Mac OS.

Software die er standaard op staat maar waar je natuurlijk wel voor betaald.

Op bedrijfsgebied zie ik Apple niet gauw in aantal toenemen, daar is Windows toch wel stukken beter in maar in de consumentenmarkt zal het aantal wel redelijk gaan toenemen de komende tijd voorspel ik.

Ik heb eens een week met apple mac os gewerkt maar ik mis de windows spirit.

Op een pc die evenveel kost als een mac en dubbel zo snel is kan je even veel.
Maar windows is zo gescherven dat het trager is dan mac os.
En als je linux op je pc zet heb je de dubbele snelheid van een mac maar dan heb je weer geen programma's (die goed zijn) voor die snelheid te benutten.

Dus conclusie:

Mac os X is sneller dan windows 7 maar wordt weer een beetje ingehaald,
Mac os X heeft mooie programma's maar voor pc zijn er mooiere en meer.
De looks van windows 7 zou ik verkiezen.

Greetz punkerbuin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan