Mac OS X in een VMware op windows pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0187

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Hallo,

Even een vraagje:

Zijn er andere specificaties die nodig zijn voor mac(snow leopard) in windows virtueel te draaien dan alleen windows xp en hoger?

Ik vind zeer weinig over specificaties om mac op windows te draaien.

Bron: http://downloadtutorial.nl/pc-a-mac...s-x-snow-leopard-op-een-windows-computer.html

Alvast op voorhand bedankt!

(indien je de specifiek de specificaties van men pc nodig hebt, laat maar weten)

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig is apple heel erg slim bezig in dat soort dingen.
Omdat alle apple computers nu een intel processor hebben, moet jouw computer ook een intel processor hebben.
Maar... Er zijn ook nog modded versies waarbij je ook AMD kan gebruiken.
Dus als je Intel heb, zit je goed ^^
Systeemvereisten
Mac-computer met Intel-processor
1 GB geheugen
5 GB beschikbare schijfruimte
Dvd-eenheid voor installatie
Voor bepaalde voorzieningen is een compatibele internetaanbieder benodigd; hier zijn mogelijk kosten aan verbonden.

Virtueel

De pc waarbij ik dat wou doen heeft een Intel processor.(Maar pc's met amd processor heb ik ook)

Het gaat om een Fujitsu Siemens Scaleo P2 G31T-M2.

Ik heb de specificaties opgezocht van het moederbord(ik heb nog geen veranderingen gedaan aan mobo) en zie dat dees 4GB ram heeft (de rest zal ik wel hebben)

Bron: http://www.computeruniverse.net/en/products/90243144/ecs-g31t-m2-s775-matx.asp

Oeps foutje (das de maximum 4GB als ik uitbreid):

Fujitsu-Siemens Scaleo P2-G31T-M2

Standard ram is serially 1GB Memory. The Fujitsu-Siemens Scaleo P2-G31T-M2 maximal ram memory expansion is 4GB . For memory upgrade there are (is) 2 slots (slot).

For Fujitsu-Siemens Scaleo P2-G31T-M2 - Desktop/PC we recommend 4GB ram memory.
A memory upgrade is profitable if you work with several programs at a time or use memory-intensive software, such as image-editing software. For desktops with Windows XP we recommend at least 512MB - and with Windows Vista 1-2GB memory.

Bron: http://www.memoryxxl.net/index.php/...tegory/fujitsu-siemens-scaleo-p2-g31t-m2.html

En Intel vind ik persoonlijk ook de beste processoren.

Schijfruimte zou ik best wat meer voorzien dan 1GB voor programma's te installeren dan zoals Office.(ik had gedacht aan 100GB zoiets?)

Heb je mijn link uit vorig topic gechecked?(zou dit moeten lukken met deze stappen correct uit te voeren? of weet jij iets beters?)

Is het mogelijk om deze virtuele versie dan ook te updaten naar mountain lion?

Ik zie net dat de versies hoger dan snow leopard 2GB RAM vereisen (waarvan mijn processor niet compatibels is voor gewoon lion; bij mountain lion staat geen specifieke types processor)
Dus dat betekent dat ik ofwel snow leopard zonder problemen kan installeren of RAM upgraden naar 2GB en van snow leopard naar mountain lion lukt dan wel, of niet?

Is het niet zo dat ik sowieso moet starten bij snow leopard en achteraf pas kan upgraden, want lion en mounten lion vereisen een vorige versie al van MAC(lion of 10.6.8).(snow leopard niet)

Schijfruimte heb ik wel genoeg.

Alle reacties zijn welkom!!!

Laatst bewerkt:
Ik heb de Apple site nog even nagekeken, en het is niet mogelijk om te updaten, tenzij je het handmatig doet door de nieuwe versie te downloaden of gewoon de nieuwe versie kopen bij de Apple winkel. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie dat het compatible is met jouw systeem (i.v.m RAM). Dus als je een kopie hebt van de retail versie van snow leopard dan zou het in principe gewoon werken. Ik kan 123 niet zien welke topic je bedoelt over die link dus heb ik er zelf nog eentje:

http://www.sysprobs.com/easily-run-mac-os-x-10-8-mountain-lion-retail-on-pc-with-vmware-image

Ik zie net dat de versies hoger dan snow leopard 2GB RAM vereisen (waarvan mijn processor niet compatibels is voor gewoon lion; bij mountain lion staat geen specifieke types processor)
Dus dat betekent dat ik ofwel snow leopard zonder problemen kan installeren of RAM upgraden naar 2GB en van snow leopard naar mountain lion lukt dan wel, of niet?

Nee, dat werkt helaas niet. Je zou eerst dan je Ram moeten upgraden, en als je processor niet in het lijstje staat zou jij je processor ook nog moeten veranderen naar een compatible eentje. Maar die twee opties raad ik je erg af, omdat het meestal veel kost terwijl je dan beter een nieuwe laptop kan kopen, dus snow leopard werkt wel.

** Ben nog aan het veranderen...

Nog even de specificaties van OS X mountain Lion

OS X versie 10.6.8 of hoger
2 GB geheugen
8 GB vrije schijfruimte

En inderdaad, dan schiet je wel tekort qua ram

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan