Virtueel
De pc waarbij ik dat wou doen heeft een Intel processor.(Maar pc's met amd processor heb ik ook)
Het gaat om een Fujitsu Siemens Scaleo P2 G31T-M2.
Ik heb de specificaties opgezocht van het moederbord(ik heb nog geen veranderingen gedaan aan mobo) en zie dat dees 4GB ram heeft (de rest zal ik wel hebben)
Bron:
http://www.computeruniverse.net/en/products/90243144/ecs-g31t-m2-s775-matx.asp
Oeps foutje (das de maximum 4GB als ik uitbreid):
Fujitsu-Siemens Scaleo P2-G31T-M2
Standard ram is serially 1GB Memory. The Fujitsu-Siemens Scaleo P2-G31T-M2 maximal ram memory expansion is 4GB . For memory upgrade there are (is) 2 slots (slot).
For Fujitsu-Siemens Scaleo P2-G31T-M2 - Desktop/PC we recommend 4GB ram memory.
A memory upgrade is profitable if you work with several programs at a time or use memory-intensive software, such as image-editing software. For desktops with Windows XP we recommend at least 512MB - and with Windows Vista 1-2GB memory.
Bron:
http://www.memoryxxl.net/index.php/...tegory/fujitsu-siemens-scaleo-p2-g31t-m2.html
En Intel vind ik persoonlijk ook de beste processoren.
Schijfruimte zou ik best wat meer voorzien dan 1GB voor programma's te installeren dan zoals Office.(ik had gedacht aan 100GB zoiets?)
Heb je mijn link uit vorig topic gechecked?(zou dit moeten lukken met deze stappen correct uit te voeren? of weet jij iets beters?)
Is het mogelijk om deze virtuele versie dan ook te updaten naar mountain lion?
Ik zie net dat de versies hoger dan snow leopard 2GB RAM vereisen (waarvan mijn processor niet compatibels is voor gewoon lion; bij mountain lion staat geen specifieke types processor)
Dus dat betekent dat ik ofwel snow leopard zonder problemen kan installeren of RAM upgraden naar 2GB en van snow leopard naar mountain lion lukt dan wel, of niet?
Is het niet zo dat ik sowieso moet starten bij snow leopard en achteraf pas kan upgraden, want lion en mounten lion vereisen een vorige versie al van MAC(lion of 10.6.8).(snow leopard niet)
Schijfruimte heb ik wel genoeg.
Alle reacties zijn welkom!!!