Mac os X upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bromsnorz

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo iedereen,

Ik heb afgelopen zondag een Imac gekocht. Nu wil ik de ram up gaan graden maar welke ram heb ik nodig? De specificaties van de mac zijn:

Model Name: iMac Model Identifier: iMac8,1 Processor Name: Intel Core 2 Duo Processor Speed: 3.06 GHz Hard drive: 500 GB Number Of Processors: 1 Total Number Of Cores: 2 L2 Cache: 6 MB Memory: 2 GB Bus Speed: 1.07 GHz Boot ROM Version: IM81.00C1.B00 SMC Version (system): 1.30f1 Hardware UUID: E1FB4475-E403-58C1-82E8-E048E4E0E2BF

Ook wil ik graag op mijn systeem Mac os x lion mountain maar dien ik dan eerst leopard te installeren?

Alvast bedankt!

Zoals in je vorige vraag aangegeven:
2GB (two 1GB SO-DIMMs) of 800MHz DDR2 SDRAM; supports up to 4GB
Alles wat hier dus in staat kan gebruikt worden: http://tweakers.net/pricewatch/cat/...zS0nkmSyj16VOyGxfIAgo9RUK-Y_LhOfWpi95sUMTQngB
Qua merken gaat mijn voorkeur altijd uit naar een Corsair of Kingston

Mountain Lion is enkel via de App Store verkrijgbaar, het eerste OS dat de Mac App Store heeft is OS X Snow Leopard (10.6.6).

Als jouw versie lager is dan 10.6.x dan zul je eerst moeten upgraden naar dat OS.
Eventueel even naar een Apple Reseller om te informeren wat je het beste kunt doen. Op internet is het niet heel duidelijk aangegeven, maar houdt er rekening mee dat je 2x kosten maakt voor het OS.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelieve in het vervolg je bericht aanpassen in plaats van een nieuwe reactie plaatsen :)

Nee, dat geheugen kun je niet gebruiken. Je iMac ondersteunt maximaal 4GB aan RAM.

Hoe de upgrade-procedure gaat zou ik je niet kunnen vertellen, ik denk dat je daarvoor het beste bij Apple kunt informeren (Volgens mij hebben ze ook een live-chat op de website waar je vragen kwijt kunt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan