Mac OS X

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Hallo,

Ik heb nieuwe hardware in mijn macbook gestoken en wil daar graag terug Mac Os X op zetten via orginele cd rom.
Telkens ik de taal gekozen heb zegt die dat het niet mogellijk is om dit bersturingssysteem op deze hd te zetten. heb al andere HD's geprobeerd en lukt ook niet. Waaraan kan dit probleem liggen en hoe los ik dit op?
 
Misschien moet je eens proberen om wel van de DVD op te starten, en dan in je balk in hulpprogramma's kijken, daar staat schijfhulpprogramma in die je dan kunt starten. Ik denk dat je er een andere HD in gestoken hebt, maar die zijn over het algemeen FAT32 of NTFS geformatteerd en daar kan OSX niet mee overweg. Kwestie van opnieuw formatteren met het hulpprogramma
 
Opstarten via DVD doe je door de c-toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Je hoort dan vanzelf de dvd opspinnen.
 
Ik heb enkele keren geprobeerd om de harde schijf te wissen. Ik heb een gloed nieuwe hd in de mac gestoken en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Ik steek de orginele grijze dvd in de lezer. Het installatie programma start op. Ik kan mijn taal kiezen waarin dit moet worden geinstalleerd.
Na deze keuze krijg ik steeds de melding dat hij OSX niet kan installeren maar dat ik dit moet herstellen via een netwerk sharing program.
Als ik dit doe krijg ik niets te zien om mijn schijf te herstellen.
Hoe kan ik nog verder het probleem op lossen zodat ik zonder problemen een propere installatie van OSX kan doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan