mac start niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

reza789

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
ik kreeg vandaag aangeboden om 4 updates te doen, itunes quicktime en nieuwe intel update die safari 3 zou bevatten, 4de update ben ik nu even de naam kwijt.
3 updates gingen goed, mr bij de intel update met safari 3 in kreeg ik een foutmelding dat de update niet was gelukt en het installatie bestand nr de prullenbak was verplaatst.
hij gaf ook een melding dat de computer moest herstart worden, ik herstart dus de computer mr krijg enkel mijn bureaublad afbeelding te zien, dus enkel de foto, geen menu's dock of bestanden op het bureaublad. na vijf minuten nog altijd hetzelfde dus ik schakel de computer uit door 10 seconden op de startknop te duwen, als ik nu de computer opstart krijg ik telkens het apple logotje te zien en het wijzertje dat draait, dat blijft zo kwartier doordraaien en niks gebeurd, de computer start dus niet op. ik heb al geprobeerd om schijfherstel te doen door de installatie cd 1 in te steken bij opstart maar hij doorloopt dat maar zegt dat alles in orde is, ik kan niet opstarten wel, iemand die weet hoe ik dit kan oplossen, is heel dringend

thx

Welk OS draai je? Tiger of Leopard?

Als je 10.4 hebt dan is het inderdaad Tiger.

Woensdag is een update geweest naar 10.4.11.

Je bent niet de enige die er problemen mee heeft gehad. Wat ik in jouw geval steeds als oplossing tegenkom is een clean-install.

Hierbij installeer je alleen het OS opnieuw en blijven de gegevens bewaard.
Deze [engelse] tutorial zal je daarbij kunnen helpen.

trouwens nu staat er op mijn macintosh hd een map 'previous system' die neemt bijna 10 gb in, ik veronderstel dat ik deze gewoon mag deleten, omdat dat systeem toch niet werkt?

hm blijkbaar is mijn vorige post verdwenen of nie doorgegaan, mr ik heb dus inderdaad een 'archive en install' gedaan, alles werkt terug, niks van bestanden of programma's kwijt, mr ik vraag me af of ik nu de map ' previous system' die op mijn hd staat mag deleten?

Laatst bewerkt door een moderator:
In die map staan de bestaande systeembestanden, die kun je verwijderen wanneer het goed is gelukt.

Hier staat hoe je die map kunt verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan