Ik heb Brushes gedownload en uitgepakt. Om ze in Photoshop te kunnen gebruiken moeten de diverse folders met daarin de nieuwe brushes/penselen in een folder 'Brushes' worden geplaatst. Nu zijn er daarvan twee op mijn Mac - ik geef de paden:
In feite maakt het niet uit welke ik gebruik want ik dien toch de folder aan te geven waaruit Photoshop de penselen moet inladen, maar ik vraag me af wat het verschil dan is in de beide paden.
VRAAG 1: Gebruik van welk pad is raadzaam?
VRAAG 2: Waar moet ik de brushes plaatsen om ze meteen óók beschikbaar te maken voor bijv. Illustrator? Is daar een en dezelfde map voor, of moet ik de brushes-mappen kopiëren en dubbel op mijn Mac zetten?
h.groet, Theo
- Bibliotheek/Application Support/Adobe/Adobe Photoshop/Presets/Brushes
- Programma's/Adobe Photoshop/Presets/Brushes
In feite maakt het niet uit welke ik gebruik want ik dien toch de folder aan te geven waaruit Photoshop de penselen moet inladen, maar ik vraag me af wat het verschil dan is in de beide paden.
VRAAG 1: Gebruik van welk pad is raadzaam?
VRAAG 2: Waar moet ik de brushes plaatsen om ze meteen óók beschikbaar te maken voor bijv. Illustrator? Is daar een en dezelfde map voor, of moet ik de brushes-mappen kopiëren en dubbel op mijn Mac zetten?
h.groet, Theo