Mac + XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spunq

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Hee,

Ik wil een nieuwe MacBook Pro kopen maar ik wil ook XP blijven draaien (voor gamen en bepaalde software)

Kan ik MacOs X (leopard) en XP op 1 mac book pro draaien met dualboot of iets dergelijks? En dat het beide gewoon volledig werkt? :rolleyes:

ik hoor het wel, thx, hoi

Dat kan toch niet mac en windows???
Dat ondersteunt mac niet volgens mij
en windwos ondersteunt mac ook niet

Mag ik even zo ondeugend zijn een tussenvraag te stellen? Ik vraag me namelijk het
tegenovergestelde af. Kan ik op mijn laptop met Windows Vista ook Leopard draaien,
naast Windows?

Mag ik even zo ondeugend zijn een tussenvraag te stellen? Ik vraag me namelijk het
tegenovergestelde af. Kan ik op mijn laptop met Windows Vista ook Leopard draaien,
naast Windows?

Ook dat kan, en ook dat is weer niet aan te raden.
Nog sterker af te raden dan bovenstaand.
*ik zoek nog even een topic*

Kortom, ik blijf lekker met Vista spelen...
Windows, je kunt niet zonder en je kunt niet met...

je kan heel goed windows draaien op de intels macs. Via bootcamp of Parallels. Anders om gaat het niet op de legale manier en werkt het voor geen meter, op een windows pc OS X zetten bedoel ik dan.

Tja... het is er niet voor gemaakt he.
De fanatiekelingen hebben het wel draaiende maar verwacht 0 ondersteuning als het mis gaat en waardeloze compabiliteit :-).

Tja... het is er niet voor gemaakt he.
De fanatiekelingen hebben het wel draaiende maar verwacht 0 ondersteuning als het mis gaat en waardeloze compabiliteit :-).
nee natuurlijk niet, maar je kan er wel degelijk goed windows op draaien en de games spelen die er voor de mac niet zijn, of specifieke programma's gebruiken die je nodig hebt voor werk of school, en die er niet voor de mac zijn.

Maar bootcamp is momenteel nog gratis en in beta versie. In Leopard komt hij in het OS zelf.

Meer informatie

Laatst bewerkt:
Apple is/was in eerste instantie een computer fabrikant.
Ze wilden niet zomaar hardware er in maar het beste van het beste. Dit leidde er toe dat ze niet aan de standaard voldeed om Windows te draaien. Daarom hebben ze hun eigen besturingssysteem ontworpen, zodat ze onafhankelijk waren en vrij in de keuze van diverse hardware.

Sinds ze over gegaan zijn op Intel als leverancier voor processors werd het mogelijk om Windows te draaien zonder "emulatie". VirtualPC is daarmee overbodig geworden.
Je kunt dus een versie van Windows draaien als "dualboot" met Bootcamp. Of toch nog in een "virtueel systeem" van Parallels.

Andersom heeft Apple nog niet de intensie om OSX geschikt te maken voor alle "gewone" pc's. Dit zou de verkoop van hun eigen machines schaden, en men zou ondersteuning moeten kunnen bieden op allerlei hardware.

Een ander programma dat ik hier nog niet heb zien vernoemen (wellicht omdat de technologie nog in de kinderschoenen staat) is Crossover. Met die applikatie zou je Windows-programma's kunnen draaien op je IntelMac, zonder over Windows zelf te moeten beschikken, dit in tegenstelling tot zowel Bootcamp (waarvoor je opnieuw moet booten) of Parallels (dat tegelijk met het MacOS kan draaien).

Apple is/was in eerste instantie een computer fabrikant.
Ze wilden niet zomaar hardware er in maar het beste van het beste. Dit leidde er toe dat ze niet aan de standaard voldeed om Windows te draaien. Daarom hebben ze hun eigen besturingssysteem ontworpen, zodat ze onafhankelijk waren en vrij in de keuze van diverse hardware.

Dat is niet geheel waar. Het Mac OS is ouder dan windows. Eigenlijk is de gehele grafische schil van windows voornamelijk gebaseerd op de grafische interface van de Mac. Mac had al een muis toen windows de staart nog niet eens had.

Os X is niet meer dan (mijn mening dan) een logisch vervolg op Mac OS 7,8 en 9.
VISTA is (Weer mijn mening) een foute kopie van Mac OS X

Dat is niet geheel waar. ... ...
Waar ik met name op doel is dat ze een hardware fabrikant zijn.
En wat is er eerder? Hardware of het besturingssysteem?

Vista een kopie van OSX is niet mijn mening. Als je ervaring hebt met OSX, zou je weten dat een besturingssysteem meer is dan de buitenkant alleen.
De manier waarop je software gebruikt, installeert of hoe het systeem zich beveiligd is nog zo verschillend. Microsoft had pas een echte "WOW" kunnen geven met Vista als ze de kern van het systeem zo hadden veranderd dat het ongevoelig voor al de bestaande en nieuwe virussen en spyware e.d. zouden zijn. De helft van heel het systeem bestaat nu echter uit waarschuwende en preventieve systemen.
Vergelijk "systeemvoorkeuren van OSX" eens met het "configuratie scherm in Vista". Zie je daar de kopie?

Dan heb je dat niet geheel goed verwoord. Ik lees uit je regels dat ze niet voldeden aan de eisen van Windows en dus maar een eigen OS hebben ontworpen.

Bijna vanaf het begin hebben de twee Steve's een combi gemaakt van Hardware en OS. Microsoft was alleen een OS bouwer, en is zich later ook op hardware gaan storten.

Wat ik bedoelde met een foute kopie, is dat ze verschillende functies uit Mac OS X hebben gekopieerd, niet om te pochen dat Mac OS sneller of beter is, maar omdat Microsoft ook wel inziet dat een Mac veel gebruikersvriendelijker is.

Je hebt natuurlijk gelijk dat je de twee eigenlijk niet mag vergelijken. Er is natuurlijk wel een gezegde: Beter goed gejat, dan slecht bedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan