Macbook Air advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

igdir12

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Dag beste forum gebruikers,

Voor mijn studie wil ik graag een Macbook Air aanschaffen mede omdat ik een Apple fanaat ben, en de mac ideaal is qua gewicht en batterijduur.

De dingen die ik ga doen op de Macbook zijn verslagen typen, webbrowsen, netflix en standaard elke dag zaken. Geen games of intensieve software.

Maar nu vraag ik me af of ik echt de 8GB, 512GB flash en i7 processor nodig zal hebben, als ik dat configureer betaal ik 1850 euro.

De i5 met standaard opties i5 256gb 4gb ram kost 1100

Zou graag advies willen krijgen welke Air voor mij het beste is.

Mvg

Hoi,

Verslagen zullen niet veel ruimte innemen dus voor wat jij ermee gaat doen zou ik de 2e nemen, of je moet /wil veel op gaan slaan dan zal hij te klein zijn qua opslag maar daarin tegen is 500 ook niet echt ruim dan dus zal je de opslag naar iets extern moeten zetten maar zoals gezegd lijkt mij de 2e voldoende.

De 2de is meer als voldoende voor verslagen en schoolwerk. Tenzij je grafisch wil gaan werken (Grafisch vormgeven) of hele zware applicaties wilt draaien (virtuele systemen) etc. Dan is de eerste een betere keus.
Nadeel is dat je minder opslag hebt maar usbsticks zijn tegenwoordig ook niet zo heel duur meer en een terabyte externe schijf zijn ook al tussen de 60 en 70 euro verkrijgbaar.

Advies lekker de 2de nemen en voor die honderden euro's die je bespaart een mooie tas, muis externe schijf nemen.

De 2de is meer als voldoende voor verslagen en schoolwerk. Tenzij je grafisch wil gaan werken (Grafisch vormgeven) of hele zware applicaties wilt draaien (virtuele systemen) etc. Dan is de eerste een betere keus.
Nadeel is dat je minder opslag hebt maar usbsticks zijn tegenwoordig ook niet zo heel duur meer en een terabyte externe schijf zijn ook al tussen de 60 en 70 euro verkrijgbaar.

Advies lekker de 2de nemen en voor die honderden euro's die je bespaart een mooie tas, muis externe schijf nemen.

Bedankt voor uw reactie, echter heb ik nog een vraag.

Wat bedoelen ze met 128gb flash opslag en 256gb flash opslag.

De 128gb kost 1033 en de 256gb flash kost 1268

Is de het de moeite waard om de 256gb flash te pakken?

mvg

Hoi,

Verslagen zullen niet veel ruimte innemen dus voor wat jij ermee gaat doen zou ik de 2e nemen, of je moet /wil veel op gaan slaan dan zal hij te klein zijn qua opslag maar daarin tegen is 500 ook niet echt ruim dan dus zal je de opslag naar iets extern moeten zetten maar zoals gezegd lijkt mij de 2e voldoende.

Bedankt voor uw reactie, echter heb ik nog een vraag.

Wat bedoelen ze met 128gb flash opslag en 256gb flash opslag.

mvg

Zit op die Air zo'n micro USB?
Dan moet je ook nog die extreem dure verloopstekkers meerekenen als je wat ander zaken aan wilt sluiten....

Lees deze reviews eens
http://tweakers.net/reviews/4016/8/apple-macbook-zijn-tijd-(te)-ver-vooruit-alternatieven.html

deze Zenbook is goedkoper en heeft die dure stekkers voor USB niet nodig..:
http://tweakers.net/pricewatch/482243/asus-zenbook-ux305ua-fc003t/specificaties/
Is ook een i5/4GB/250GB SSD
Accuduur tot 12 uur (review daar) , mooi design (iets meer vingergevoelig/vlek).
En het scherm
Air:
[MacBook Air is het tn-scherm met slechte kijkhoeken en de relatief lage resolutie van 1440x900 pixels.

Zenbook
Resolutie 1920x1080

Als je kickt op die i7... worden het wel erg dure verslagen.... uiteindelijk is het maar wat je er voor over hebt... en dan geldt soms onze mening niet eens.... dan "zit" het al in je hoofd ..... alleen wil je nog even horen dat iemand anders dat ook vindt... Je bent niet de enige.... vaak werkt het zo... wellicht "mens-eigen"....?

En:

Is een soort SSD maar dan niet in een doosje maar op een reepje... (met als RAM geheugen op en reepje zit). Dus niet in een doosje.. dan noemen ze het vaak SSD. De chips zijn ook niet altijd dan van het zelfde type.

Hoe groter.. hoe meer je op kunt slaan aan data... maar backuppen moet je nog steeds....
Ook hier:
Behoefte en portmonnaie bepalen de noodzaak vd keuze voor groter...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Flash opslag is gewoon vergelijkbaar met een ssd en 128 gb is wel weinig maar ik zou ook bovenstaande eens ter hand nemen geen slechte optie.

Mijn zoon en wij hebben prima ervaringen met deze shops die vaak relatief jonge 2e hands hebben met garantie.
Kijk zelf rond ... een paar voorbeelden van i7 types:
https://www.laptops4all.nl/dell-latitude-e6520-nvidia.html#
https://www.laptopcentrale.nl/hp-elitebook-8560w/

Dan kom je op 5-600 euro uit, dan kun je die 100-200 die over is nog ergens anders aan besteden

Zulke laptops kosten destijd vaak 1500-1700 euro:
http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Latitude-E6520-i7-FHD-Notebook.53094.0.html

PS: accu is vaak nog aardig goed is mijn ervaring maar als je er een zoekt, vaak koop ik ze hier. Zeer betaalbaar en onze ervaring ok.
http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmos...ail&artnum=911525&campaign=nl-pla/Akku/911525

Laatst bewerkt:
Voor mijn studie wil ik graag een Macbook Air aanschaffen mede omdat ik een Apple fanaat ben, en de mac ideaal is qua gewicht en batterijduur.

Zijn ook prettige machines, we hebben met de hele familie zoon lief een Macbook Pro 13" model 2015 met een SSD van 256GB gegeven voor zijn verjaardag en zijn opleiding, gewone USB aansluitingen, licht en lang werken met de acccu.
Na een redelijke Dell en een gekregen prut HP is hij er zeer content met deze laptop, werken met OSX heeft vele voordelen t.o.v. windows.

Helemaal met Lange Pier eens! Als je eenmaal een Macbook hebt, wil je gewoon niet meer anders! Mijn mening is zelfs dat je aan het instap-model van de Macbook Air 128gb SSD genoeg hebt! Mocht je ook nog films enzovoort downloaden kun je in de toekomst altijd nog een externe hardeschijf erbij kopen! Voor verslagen is 128gb ruim voldoende en is het de prijs niet waard om voor de 256/512gb variant te gaan!

Jasper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan