Macbook Air buiten traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hallo allemaal !
Ik heb weer eens een probleem.
Wil iemand mij hiermee alsjeblieft helpen :confused:?
Ik heb ongeveer een maandje een laptop Macbook air.
ben er echt tevreden over , normaal ook over de snelheid van het internet .

Nu is me opgevallen dat als ik in een andere kamer bv de woonkamer , 3 meter van de anderen kamer
waar mijn draadloze ZyXel routeer staat ,bijna of geen internet meer heb , en als ik internet heb is het zeer traag ,
zodra ik naar de kamer gaat met me mac waar de router staat is het internet vliegensvlug .
ook als ik buiten op mijn balkonnetje wil internetten is de verbinding echt vreselijk traag de pagina's willen niet laden .

inmiddels heb ik het met een anderen laptop uitgeprobeerd met windows 7 , met die laptop kan ik overal
wel vliegensvlug internetten , op het balkon ,op zolder en zelf in de kelder perfect en snel internet.

Wie weet raad , ik wil zoo graag in het zonnetje op mijn balkonnetje met mijn eigen Macbook internetten .
Alsjeblief helpmij :o

Groetjes Saphira

zet de zyxel eens op een ander kanaal.
Kan zomaar helpen.

Bedankt voor jullie snelle reacties !
Heb met een propje insider gekeken over en hoe welke kanalen er vrij waren , ik zelf zat op een vrij kanaal.
maar toch andere kanalen geprobeerd , resultaat , soms helemaal geen internet of het zelfde traage probleem .

Dat betekent dus dat in die Mac een slechte WiFi ontvanger zit. Meer kan ik er ook niet van maken:(.

Schandalig eigenlijk,vooral als je ziet hoe duur die laptops zijn.

Echt ! bedoel je kapot ? dat ik terug moet naar de winkel nee toch ?

Ok , heb weer in mijn router gespit :evil:
Kreeg een tip van iemand die zei , probeer een ander wep wachtwoord /sleutel, heb op internet
met zo'n wachtwoord generator een lang wacht woord gemaakt met alle toeters en bellen en je raad het al op het balkon nu inmiddels ijskoud
maar wel super snel internet , snappen jullie het ...? nou ik niet en ik hoeft het niet te snappen ook , het internet is geweldig snel !!!!
Bedankt voor jullie reacties :thumb:

Greetzz Saphira

Laatst bewerkt:
Misschien een late reactie maar ik zou je aan willen raden geen WEP-beveiliging in je router te gebruiken.

Deze zijn relatief eenvoudig te kraken.
Tegenwoordig hebben de meeste routers wel de mogelijkheid om WPA2 als beveiliging in te stellen.

Probeer eerst eens een goede update uit te voeren op de MacBook Air, dus links boven op appeltje klikken en kiezen voor software-update. Er is ook een grote airport expres update geweest laatst. Hopelijk helpt dit en anders vrees ik dat je 1 van de weinige bent waarbij inderdaad de zogenoemde airport niet goed is.
Hier zou je mee terug kunnen naar de winkel want je hebt gewoon garantie.

Hoi Tha devil , Bedankt voor de waarschuwing , mijn router is WPA2 beveiligd ;)

jjw,
In mijn bovenstaande reactie van 15 maart , heb ik te kennen gegeven dat mijn probleem al helemaal opgelost is :D
Mijn internet op de Macbook air is inmiddels naar het invoeren van een anderen veiligheid sleutel supersnel in het buiten om het huis :love:
in iedergeval dankjewel voor u reactie :thumb:

Greetzz Saphira

Joh....ik zal eerlijk bekennen, ik heb niet eens op de datum gelet haha.
En U is zeker niet nodig.

Het is zekers geen probleem , en goed bedoelde reacties zijn bij mij altijd welkom beter laat dan nooit ;)
Fijne dag nog en misschien tot laterzz:)

Groetjes Saphira

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan