OctaFish
Verenigingslid
- Lid geworden
- 6 feb 2009
Ik heb sinds kort een Macbook Pro (M4 Max) die ik wil gebruiken voor Cubase, een Arturia Keyboard en alle Neural DSP plugins. Nu doe ik dat nog op een Windows 10 computer, maar die wil ik alleen voor grafisch werk gaan gebruiken. In de huidige situatie moet ik, als ik muziek wil maken op de één of de ander, alles ompluggen (RR22C interface, Nektar Pacer, Arturia Keyboard etc). Nogal lastig aansluiten dus.
De situatie:
Video: LG 4k 27" monitoren.
GPU: PC - GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB videokaart, MacBook - XDR Display (3456x2234)
Audio: Steinberg UR22C Audio Interface
PC: draadloos keyboard en muis van Logitech
Keyboard: Arturia Keylab 61 MKII en Roland LX708
De bedoeling is dus om alle externe hardware middels (liefst) één 'koppeldoos' (Docking station?) zowel de pc als de Macbook aan te kunnen sluiten op alle externe hardware. Ik word een beetje confuus van alle technische termen die ik met googlen tegen ben gekomen, en ik heb geen idee wat de beste optie is. Zo zit ik naar kijken naar deze DS van Dell: Dell Thunderbolt Dock WD22TB4. Maar ik heb geen idee of dit doet wat ik wil. Ik krijg de indruk dat je hier één laptop mee aansluit. En dat een andere oplossing, zoals een KVM switch, beter is. Ik vond deze bij Amazon: AV Access KVM-switch, die voldoende aansluitingen lijkt te hebben.
Maar in de omschrijving wordt dan weer niet over Thunderbolt gepraat, wat ik denk ik voor de Macbook weer moet hebben.
Kortom: heeft iemand een bruikbaar advies/idee?
De situatie:
Video: LG 4k 27" monitoren.
GPU: PC - GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB videokaart, MacBook - XDR Display (3456x2234)
Audio: Steinberg UR22C Audio Interface
PC: draadloos keyboard en muis van Logitech
Keyboard: Arturia Keylab 61 MKII en Roland LX708
De bedoeling is dus om alle externe hardware middels (liefst) één 'koppeldoos' (Docking station?) zowel de pc als de Macbook aan te kunnen sluiten op alle externe hardware. Ik word een beetje confuus van alle technische termen die ik met googlen tegen ben gekomen, en ik heb geen idee wat de beste optie is. Zo zit ik naar kijken naar deze DS van Dell: Dell Thunderbolt Dock WD22TB4. Maar ik heb geen idee of dit doet wat ik wil. Ik krijg de indruk dat je hier één laptop mee aansluit. En dat een andere oplossing, zoals een KVM switch, beter is. Ik vond deze bij Amazon: AV Access KVM-switch, die voldoende aansluitingen lijkt te hebben.
Maar in de omschrijving wordt dan weer niet over Thunderbolt gepraat, wat ik denk ik voor de Macbook weer moet hebben.Kortom: heeft iemand een bruikbaar advies/idee?