Macbook met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Zelf zou ik ook een macbook willen kopen en er ook Windows opzetten voor Rational Rose, Erwin, VB.NET, Oracle, Vognos en waarschijnlijk nog een hele resum programma's.

Hoe ga je tewerk om Windows naast MacOs te installeren?
Ik denk het volgende (gelieve me te verbeteren):
- Eerst MacOs op een partitie van de schijf (ikzelf zou deze op de 2de partitie zetten)
- Bootcamp
- Windows op de eerste partitie

Of eerst Windows installeren en dan MacOs?

En hoe zit het met de drivers voor de laptop onder Windows?

Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans vraag

Bedankt alvast, maar toch nog een vraagje hierover.

As ik dan die macbook zou opstarten krijg ik dan een keuze welke OS ik zou wille opstarten? (Dus dat ik kan kiezen tussen Windows en MacOs) En ook: is het een normale installatie van Windows (bedoel dat dit niet een emulatie is)...

volgens mij start hij eerst os x op. Maar dat weet ik niet zeker, zou is even googlen.

En ook: is het een normale installatie van Windows (bedoel dat dit niet een emulatie is)...

Met BootCamp is het een normale installatie, bij Parallels Desktop echter is het een emulatie.

Met BootCamp is het een normale installatie, bij Parallels Desktop echter is het een emulatie.

Dus als ik het dan goed begrijp: Ik zal bij het opstarten van de macbook een keuzelijst krijgen voor te kiezen tussen windows en macos? En windows staat op een aparte partitie (en staat dus ook op zen eigen --> geen emulatie)

Werk professioneel met PCs, maar thuis uitsluitend Mac. Thuis geen behoefte om Windows te draaien, dus daarom nog geen Intel-mac, en ook geen ervaring, maar kort samengevat:
1. Ofwel Bootcamp: start op in Windows of OSX, keuze te maken bij opstart - Macintosh gebruikers kennen al lang het gebruik van de Startup Manager, b.v. door de optietoets (Alt) tijdens het opstarten ingedrukt te houden, tot je een keuzescherm krijgt.
2. Ofwel Parallels, dat zoals boven gezegd een emulatie is van Windows (en dus tegelijkertijd gebruik maakt van dezelfde RAM).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan