macbook of ibook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelwenteltevel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hallo, zoals ik in eerdere vragen heb verteld: ik wil graag apps gaan programmeren.
Ik heb een laag budget en daarom laatst een windows laptop gekocht.
Maar; ik zie HEEL veel voordelen er in om een mac er naast te hebben, neit alleen voor programmeren...

Dus wil ik graag een tweedehands apple kopen, eerst dacht ik gewoon een macbook maar toen ik zag dat een ibook veel goedkoper was, en ik dat dus op kortere termijn kan kopen (ik moet idd nog sparen, ben 12 jaar..).
Wat zijn de verschillen tussen macbook en ibook.
En wat raden jullie aan als ik er OOK een windows computer naast heb draaien, het gaat dus niet om de grootte van de harde schijf maar groot intern geheugen is wel fijn;)

alvast bedankt,

evelwenteltevel

Een iBook is dan wel veel goedkoper, maar ook veel ouder.

De laatste iBook stamt uit 2005, dus ook met de hardware van toen. :confused:
- Een G4-processor van maximaal 1.42 Ghz
- Max 1,5 GB aan RAM-geheugen op 333Mhz
- ATI Mobility Radeon 9550 graphics processor with 32 MB video RAM

Ik weet niet hoeveel hij moet gaan kosten maar elke euro zou ik een geldverspilling vinden.

Een nieuwe MacBook is niet reeël voor een 12-jarig persoon om aan te schaffen.
€899,- heb je niet zomaar ergens liggen.

Je zult je moeten afvragen hoe graag jij voor Mac OS wilt programmeren.
Als je het alleen wilt proberen is het niet verstandig om daarvoor een Mac aan te gaan schaffen.

Wellicht als "leuker" en makkelijker alternatief zou je voor een Mac Mini kunnen gaan sparen. Die begint bij €549,-

mac mini, eerstehands?
nice.. kijk; ik vin het geen probleem om hem 2ehands aan te schaffen dus als hij al zo "goedkoop (ja, goedkoopp voor een mac)" is, hoe zou het dan 2ehands zijn?

Persoonlijk heb ik liever elektronic nieuw zodat ik weet wat er mee gebeurd is.

Als je 549,- de moeite waard vindt zou ik hem gewoon nieuw kopen.
Hoeveel eentje 2e hands moet gaan kosten kun je zelf wel opzoeken.

Kijk dan wel naar modellen van 2009 (Deze hebben een nVidia GeForce 9400M) dan heb je toch nog een redelijk actuele hardware-opstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan