macbook of laptop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

chatwin20

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2001
Berichten
65
hoi
misschien kan iemand mij helpen de juiste keus te maken.
ik ben hard toe aan een nieuwe laptop. nu zit ik er over te denken om deze macbook te kopen van 900 euro.

macbook 2.26GHz : 250GB
2,26-GHz Intel Core 2 Duo
2 GB DDR3 geheugen
250 GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor

ik wil die overstap maken naar mac omdat ik virussen enz van windows helemaal zat ben.
is dit een goede keus ???
ik speel overigens geen games of werk niet met zware programma's
gewoon een beetje surfen op het net
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit is een hele goeie keus. Los van het feit dat je natuurlijk meer geld kwijt bent (vergelijk de specs met een 'gewone' laptop). Ook voor aanvullende software moet je er op rekenen meer geld kwijt te zijn.
Die goeie keus heeft uiteraard dus meer te maken met jou problemen wat betreft virussen en malware en minder met je portemonnee :p

En verder ... tja .... 't is tóch een ander soort hè, die Mac-fans ....... ;)
 
een laptop is inderdaad goedkoper dan een macbook.
maar als ik bij elkaar optel wat ik heb uitgegeven aan virusscanners en reparatie kosten, kom ik op het zelfde uit.
en die ellende wil ik me deze keer besparen.
de specificaties vergeleken een laptop zijn een stuk minder vandaar dat ik ook twijfel.

eigenlijk wil ik gewoon die macbook maar ik moet nog even over de streep worden getrokken tot het aanschaffen van eentje..
en zeker nu win 7 uit is, ik weet niet of dat ook virus gevoelig is??
 
Je kan op een Macbook toch windows opzetten met Bootcamp. Als je later spijt ervan heb
 
een laptop is inderdaad goedkoper dan een macbook.
maar als ik bij elkaar optel wat ik heb uitgegeven aan virusscanners en reparatie kosten, kom ik op het zelfde uit.
en die ellende wil ik me deze keer besparen.
de specificaties vergeleken een laptop zijn een stuk minder vandaar dat ik ook twijfel.

eigenlijk wil ik gewoon die macbook maar ik moet nog even over de streep worden getrokken tot het aanschaffen van eentje..
en zeker nu win 7 uit is, ik weet niet of dat ook virus gevoelig is??
Met alle respect voor jou, maar die stelling / kosten zijn natuurlijk niet nodig / nonsens. Ik heb al sinds 1985 computers en idd. een virus heeft wel eens geprobeerd mijn machine aan te vallen maar mijn virusscanner heeft altijd / overal en onder elke omstandigheid die virussen kunnen vatten vóórdat ze vervelend konden gaan doen.

Het feit dat jij veel geld en moeite kwijt bent geraakt aan virusreparatie is dus voor 100% te wijten aan je virusscanner, niet aan de virussen.

Primair natuurlijk je surfgedrag, maar da's een heel andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar de Applestoe bij de Mediamarkt in Zoetermeer ;)
Hier in Arnhem heb je een échte aparte Apple-shop.
Ik ben zelf nog een DOS-er en dik tevreden met m'n HP laptop.
Maar kan me je overstap wel voorstellen.

Klik ook eens hier voor prijsjes
 
Hoi,

Dit is een hele goeie keus. Los van het feit dat je natuurlijk meer geld kwijt bent (vergelijk de specs met een 'gewone' laptop). Ook voor aanvullende software moet je er op rekenen meer geld kwijt te zijn.
Die goeie keus heeft uiteraard dus meer te maken met jou problemen wat betreft virussen en malware en minder met je portemonnee :p

En verder ... tja .... 't is tóch een ander soort hè, die Mac-fans ....... ;)

dat van die aanvullende software klopt niet hoor, voor software voor de mac betaal je vaak minder, ook software zoals iLife kost zelden meer dan 100 euro


maar wat ik niet begrijp is hoe jij zoveel virussen krijgt als je gewoon wat surft op het internet??? Ik bedoel windows 7 is op zich niet virusgevoeliger als andere windows versies, maar ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd wat voor virusscanner je hebt en hoe je virussen binenkrijgt. Ik gebruik nu G data internety security 2010 en ik heb echt nooit last van een virus (ik download vaak films, muziek...) dus ik ben benieuwd.
 
ik ben het er helemaal mee eens dat er geen kosten nodig zijn om je computer goed te laten draaien
maar dan moet je wel in het bezit zijn van de nodige kennis, en die ontbreekt helaas
de laatste tijd heb ik AVAST op me laptop geinstalleerd, dat werkt prima moet ik zeggen. alleen vind ik het wel wat traag met opstarten.
maar dat kan ook aan me laptop liggen omdat ie wat oud is.
de overweging naar een macbook heb ik omdat een vriend van mij al 2 jaar zonder problemen ermee werkt zonder virusscanner.

kosten voor het schoonmaken / repareren van me pc kost ongeveer 65 euro
een virusscanner kost ook zoiets
en een beetje laptop kost ook 750 euro

dan zit ik ook aan de 900 euro dacht ik zo
maar dan hopelijk zonder ergenissen
 
Laatst bewerkt:
Maar nu vraag ik me af waarom je een mac gaat kopen om er dan windows 7 op te zetten? Dus je koopt een mac omdat je geen virussen wilt omdat dat volgens jou aan windows ligt, en dan ga je dus toch windows 7 installeren... Trouwens dat betekent dat je een extra windows 7 licentie moet kopen die ook weer 100 euro kost.
 
vanveelen

bedankt voor de link
er is nog een aanbieding ook op het moment
nu wordt het helemaal interessant !!!
 
ik ga natuurlijk geen windows 7 installeren
dat lijkt me duidelijk

het was een voorstal van iemand die dat zei mocht mac niet bevallen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan