MacBook Pro 10.5.4. Orginele DVD's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanRebel

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2013
Welgewaardeerde IT Collega's/Whizkids,

Ik ben al 2 dagen met een MacBook Pro aan het stoeien en ik kom er even niet meer uit.
de laptop startte totaal niet meer op en heb ook alle commands / veilige modus geprobeerd, na dit niet lukte probeerde ik de orginele DVD's die meegeleverd waren bij de laptop, bij deze dvd's kreeg ik een error (zwart scherm met een hele lap text) Hiern ben ik via een Linux Live DVD naar binnen gegaan en de boekhouding van de klant gered. Via een Gparted DVD heb ik de hardeschijf geformateerd naar MAC os formaat in de hoop dat hij weer vanaf de orginele dvd's zou herstarten (helaas). Hierna getroubleshoot met een 10.8 DVD die wel gewoon draaide maar niet kon activeren door het niet hebben van een orginele licentie, dus ook deze er weer af gegooid.

Wat nu!? Een nieuwe OS kopen voor klant (18 euro), of zijn er nog andere opties.

Alvast bedankt!

Hoi,

Ik neem aan dat je via schijfhulpprogramma eerst de schijf Macintosh HD op fouten hebt gecontroleerd voor je de installatie via DVD hebt doorgezet.

Is 10.5.4 er wel bijgeleverd? Als er namelijk een nieuwere versie bijgeleverd is krijg je er nooit een oudere versie op.

Heb je de schijf Mac OS X journaled geformatteerd met schijfhulpprogramma?

Als alles hierboven uitgesloten is en er verder geen problemen zijn met je interne schijf zal het een Retail DVD worden van OS X om opnieuw te installeren. Mits de DVD's er echt bijgeleverd zijn, en bij de MacBook Pro horen. Dan zal de DVD beschadigd zijn.

Retail DVD's kun je natuurlijk op vele manieren aankomen met de nodige IT kennis.:)

Laatst bewerkt:
Bovenstaande stappen heb ik allemaal uitgevoerd, Ik ga wel even lobby-en voor een Retail DVD-tje.
Thanks!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan