Macbook pro 13 inch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisanneee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
hoi :)

Mijn huidige laptop is nu zo'n 4 jaar oud en ik ben opzoek naar een nieuwe laptop.
Ik heb wat rond gezocht op internet tot mijn vader vroeg of een apple, een macbook niet iets voor me zou zijn.
Eerder had ik daar niet naar gekeken, omdat ie natuurlijk best prijzig is... maar ik vind 'm wel echt heeel mooi en ik hoor dat hij
erg geschikt is voor studenten.
Ik doe een interieur opleiding en werk veel met adobe photoshop, ik zal hem een aantal keer per week meenemen naar school.

Nu vroeg ik me af of er op de macbook pro een goede photoshop zit (vergelijkbaar met adobe)?
Ook zou ik graag willen weten hoe het zit met een vergelijkbaar programma als word op de macbook? Ik dacht gelezen te hebben dat er ''iwork'' opzit, maar dat je hier apart voor moet betalen? Is dat dan aan te raden, of kan ik er dan beter word op zetten?
En hoeveel jaar zal de laptop ongeveer wel mee moeten gaan? Zijn er verder nog dingen die ik over de macbook pro 13 inch moet weten?

Nou, ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt :d

Lisanne

Ik weet dat er een Iword op zit maar de lijkt niet echt op veel, je moet al een speciaal pakket downloaden en kopen wat redelijk duur is.
De photoshop weet ik niet maar er is wel 1 aanwezig denk ik.
De laptops van Apple wegen niet echt veel maar ze werken niet zo handig als je nu met een Windows al altijd het gewerkt.

@koenie31 ik heb ben laatst van een mac naar een windows gegaan en het overstappen ging erg gemakkelijk... het is even wennen maar het is een prachtig os. photoshop en iwork zit er helaas niet speciaal op maar photoshop CS5 bestaat ook gewoon voor de mac de computer gaat zon 5 jaar mee

Bedankt voor de reacties :)

Hoeveel zou de photoshop CS5 op een mac kosten?
Opzich vind ik het niet heel erg om iets meer moeite in iwork te steken om het goed door te hebben, als het verder maar wel praktisch is.
Kan ik trouwens wel zonder problemen windows bestanden open?
Ik heb nog microsoft word 2007, zou ik deze op een mac kunnen zetten, of werkt dit niet goed op een mac?

Vrijwel alle adobe producten werken op Mac, Photohop kost voor beide hetzelfde.
microsoft office is door microsoft ook door een Mac variant uitgevoert, Office 2011 bijvoorbeeld.

ik gebruik zelf ook een mac, en onderandere voor mijn studie( applicatieontwikkelaar) als er software is dat je nodig hebt en het programma dat je normaal zou gebruiken er niet voor mac is zijn er altijd wel alternatieven te gebruiken.

Denk dat ik er dan wel bijna uit ben en voor de macbook pro 13 inch ga. Die van 2,4 GHz.
Ik zag dat je hem voor 4 gb en 8 gb kan kopen. Is 4 gb genoeg, of kan ik toch beter
meteen voor de 8 gaan? Is het aan te raden om de ''AppleCare protection Plan'' te nemen, want dit is toch wel weer 249 euro...

als je video's wilt gaan bewerken kun je beter voor de 8 gb gaan, en eigelijk ook beter voor een 15" met intel core I7, anders is 4 gb genoeg.
AppleCare is wel een goede keuze omdat de garantie bij apple standaard maar 1 jaar is, en met applecare krijg je daarnaast nog het recht op support van henzelf. je hoeft er geen 250 euro aan uit te besteden, op ebay heb je ze voor veel minder.

Bedankt voor de reactie :) , ik zal eens op ebay kijken.
Ik ga sowieso wel voor de 13 inch, vind dat wel prima, anders is de macbook meteen ook weer een stuk duurder.
Video's bewerken doe ik niet echt, ik twijfel over de 4 gb, omdat ik nu heel veel gb heb; iets van 16 of zo.
Maar op 4 gb kunnen dus zeker ook genoeg programma's gezet worden?

En ik las dat er ''aperture'' voor de mac is, is dit photoshop programma vergelijkbaar met adobe? Aangezien het wat goedkoper is en speciaal voor de mac gemaakt.

nee aperture is een programma om je foto's te beheren, dit mehtt kleurefecten, gps locaties en veel meer, maar het is niet bewerken als in photoshop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan