Macbook pro 15 inch of dell xps 15?

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Berichten
168
Beste allemaal,

Momenteel heb ik een Macbook pro 13 inch (eind 2011). Hier ben ik ontzettend tevreden
over maar het is wel tijd voor een upgrade...

Voor mijn opleiding heb ik eigenlijk alleen windows 10 nodig (programma's zoals visual studio, adobe etc.).
Wat raden jullie mij aan of wat zouden jullie doen?

dell xps 15
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9550-laptop/pd?oc=cnx5503&model_id=xps-15-9550-laptop

of

Macbook pro 15
http://www.apple.com/macbook-pro/

Vind het wel raar dat apple op hun site niet adverteert met een 4k scherm.
Waar dell hier echt tekoop mee loop (beide hebben ze nl 3840 by 2160 px). Verder krijg je voor dit geld
bij dell een 512 gb ssd erbij en bij apple is dit maar 256gb.

Graag hoor ik jullie mening!

Bedankt
 
Zoek een scherm uit wat je bevallen kan.
Kijk dan welke computer er aan vast zit.

Er zijn genoeg overstappers naar win 10 vanwege de grotere keuze in hardware. Dan zijn ze ook nog eens goedkoper uit.
Dergelijke programma's heb je ook voor win 10.
Zeg ook niet dat Apple geen fouten heeft. Ik heb er genoeg de revue zien passeren.
Leuke opmerking: Ik moet hem eens gaan opruimen, hij wordt langzaam.
Was dat niet een kritiek punt op windows?
 
Lastige keus, ik zou geneigt zijn om voor de Macbook pro te gaan. Maar dan puur het feit dat die krengen niet kapot te krijgen zijn en ze zien er superstrak uit.
Maar als het puur voor je studie is en naar performance kijkt, ook omdat je aangeeft dat je windows 10 nodig hebt. Zou je met de Dell beter uit de voeten zijn.

Maar je moet voor hetgene gaan waar jij je het prettigst bij voelt, zijn beide geen verkeerde opties. Zal is op je school navragen of de Apple voldoet, zoja lekker daar voor gaan. Je huidige Macbook bevalt ook prima toch? :p
 
Laatst bewerkt:
@sander17111988 bedankt voor je reactie. Stiekem in mijn achterhoofd wil ik ook voor de macbook gaan, maar het is indd wat jij zegt voor performance zou ik eigenlijk voor de dell moeten gaan. Plus het feit dat er wss
maart volgend jaar een nieuwe macbook komt speelt ook wel mee.
 
Wanneer hoe en wat er iets nieuws uit komt moet je niet naar kijken, dan blijf je bezig en heb je uiteindelijk nooit een definitieve aankoop omdat je blijft wachten. Een laptop is al verouderd als je ermee de winkel uit loopt bij wijze van spreke. Andere vraag, gebruik je de laptop alleen thuis of ook op school en wat soort studie ga je doen? Als het een IT studie betreft, kan je het wellicht overwegen om een 2x zo krachtigere desktop aan te schaffen met een Bracket voor op school.

Bracket is een HD die je in de computers van school plugt. Voordeel is dat je apparatuur minder snel slijt en dus langer meegaat. In dit geval de desktop i.p.v je laptop. Daarnaast hoef je hem niet appart te verzekeren wat toch wel handig is als je de laptop heen en weer gaat slepen, wat ook al gauw 15 euro per maand scheelt. Daarnaast zal de genoemde programma's toch net effe wat vlotter lopen zonder irritaties dat je telkens moet laden. Zal seconden werk zijn, maar op ten duur als je er vaak mee bezig ben worden seconden minuten en ga zo maar door ;-)
 
Laatst bewerkt:
Beiden zijn duur en heb je werkelijk zo een dure nodig ook is het mooi... ???

Mijn budget als student was nooit zo groot om zulke zaken te doen.. ;)
mss een betere bijbaan ;)

Maar dan puur het feit dat die krengen niet kapot te krijgen zijn en ze zien er superstrak uit.
Macbook gaat nooit stuk?
Vergeet het maar... mijn zoon is al aan de zoveelste bezig... (beroepsfotograaf, intensief gebruik).
Harde schijven gaan vaak stuk... (ok, bij andere merken ook vast, maar ik had een betere HD verwacht bij zo'n merk met zo'n prijs).
Na ruim 1.5 j ging het moederbord stuk bij de vorige... nog onder garantie vervangen anders had het ruim 900 euro gekost...
Uiteindelijk is ie weer stuk gegaan, en heeft ie nu ca 2 mnd een nieuwe.

Kijk eens waar je rond 8-900 nog mee weg komt, vast een goede Dell of Asus... die SSD kun je er beter zelf in zetten.. je betaalt er, zeker bij Apple, overmatig veel extra voor...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan