Macbook pro 15"

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Robin

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hoi,
Ikzelf zit eraan te denken om binnenkort een macbook pro te gaan aanschaffen. Maar aangezien het om een groote uitgave gaat heb ik nog een aantal vragen:
-Heeft iedere 15" versie een tuch scherm?
-Draait MAC OSx goed op 4gb geheugen
-Is dit het toetsenbord wat normaal op laptops/ computers zit: # Verlicht toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
-Welke van deze twee versie's kan ik het beste nemen:
nvidia 9400 of de nvidia 9400 + 9600

Wat wil ik er vooral mee doen:
-Photoshop
-Dreamweaver
-Internet
-Word, dus office for mac

Alvast bedankt,
Robin

-Heeft iedere 15" versie een tuch scherm?
Ermm hoe kom je erbij dat een MacBook Pro 15" een touchscreen heeft? :(

Waarschijnlijk heb je dat verkeerd gelezen want hij beschikt over een Multitouch-trackpad :)
-Draait MAC OSx goed op 4gb geheugen
Mijn 17" draait prima op 4GB RAM
Mijn oude 13" White (van 2007) draaide OSX 10.5.6 op 2GB ook prima.

-Is dit het toetsenbord wat normaal op laptops/ computers zit: # Verlicht toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
Waarom zou je een US toetsenbord willen?
De NL is een gewoon QWERTY toetsenbord

-Welke van deze twee versie's kan ik het beste nemen:
nvidia 9400 of de nvidia 9400 + 9600
Voor het Photoshoppen wat ik er mee doe is de 9400 voldoende.
Enkel wanneer ik een sporadisch potje COD4 speel zet ik hem op "High Performance" (9600)

Als ik jouw was zou ik ook zeker eens kijken naar het "Office"-pakket van Apple genaamd iWork '09

Persoonlijk vind ik daar de Powerpoint (Keynote) 10x beter van, de Excel (Numbers) is wel weer heel anders maar de Word (Pages) is even wennen en daarna bijna gelijk aan MS Word.

Als je de antwoorden op die vragen al niet weet, hoe weet je dan dat je wel een Macbook Pro wil? Ga langs een Apple-store of zoek dat uit via Google, imho.
Dit soort eenvoudige taken kun je ook al heel goed doen op een veel goedkopere laptop maar als je perse een Apple wil...
Maar nee, hij heeft inderdaad geen touchscreen nee :eek:

Als je de antwoorden op die vragen al niet weet, hoe weet je dan dat je wel een Macbook Pro wil? Ga langs een Apple-store of zoek dat uit via Google, imho.
Dit soort eenvoudige taken kun je ook al heel goed doen op een veel goedkopere laptop maar als je perse een Apple wil...
Maar nee, hij heeft inderdaad geen touchscreen nee :eek:

Omdat ik OSx nu gewoon op een pc heb draaien en ik het daar al goeg op vond werken.
Ik wil een apple omdat heel veel zeggen dat deze beter in gebruik zijn van grafische programma's.
Het testen wil ik ook nog gaan doen in de apple store, ook aanschaffen ivm ze toch even duur zijn en hier in de buurt wel meteen hulp kan krijgen?

Ik ga zeker eerst nog eens naar iworks kijken
Multitouch-trackpad
Klopt, dat was hem, dat zal wel zijn voor als je hem bijv. op video modus zet krijg je daar de besturing van de film
:)
Waarom zou je een US toetsenbord willen?
De NL is een gewoon QWERTY toetsenbord
Omdat windows meestal zeft dat het een US toetsenbord is waar je hem op moet instellen.
Daarmee doel ik vooral op de @ boven de twee etc.
kloppen die nog gewoon?

Voor het Photoshoppen wat ik er mee doe is de 9400 voldoende.
Enkel wanneer ik een sporadisch potje COD4 speel zet ik hem op "High Performance" (9600)

Als ik jouw was zou ik ook zeker eens kijken naar het "Office"-pakket van Apple genaamd iWork '09
Gamen doe ik toch nooit, als ik het eens ga doe koop ik wel een ps3 of xbox 360.
Dus ga ik gewoon voor de 9400 icm apple remote erbij (lijkt me wel een leuk speeltje)

Het NL-toetsenbord heeft de @ gewoon op de 2 :)

Dit is het rijtje van 1 t/m 0 mocht je meer willen weten
!@#$%^&*()

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan