Macbook pro 15inch geheugenkaarten upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

renebvz

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
35
Goede avond forum-bezoekers!,

Ik heb een vraagje over een Macbook pro 15inch te upgrade, toen ik hem kocht zeiden de verkopers dat ik hem later ook zou kunnen upgrade. Dit gaat dus over de geheugen kaart ipv 2x 2gb werkgeheugen 2x 4gb werkgeheugen.

Dat wou ik dus even googlen!, heel makkelijk kwam ik uit op de apple site waar het inderdaad stond.
bij |Processor en geheugen.
http://www.apple.com/nl/macbookpro/specs.html

Allemaal wel mooi, maar tog vroeg ik mij af hoe duur dat eigenlijk is, want het is NOG niet nodig maar als het niet veel geld kost zou ik het altijd kunnen overwegen.
http://www.geheugen.com/memory/APP/...DDR3)_15-inch_(Early_2011)_uitbreidingen.html
hier waren de kosten 30 euro ( 35,70 euro verzendkosten ? )

Mijn vader gaat morgen kijken bij een winkel die daar waarschijnlijk ook zaken in doen en ik ga binnenkort ook even na vragen bij de apple store hoe dat in ze werk gaat.

De enige vraag waar ik mee zit is.
Is dit een redelijke prijs, en hoe kan ik dit het best erin doen. want stel ik ga er zelf mee aan de gang en er gaat wat mis dan is mijn verzekering die erop zit tog niet meer geldig. dus dan zou ik dit door een professional moeten laten doen, of door apple store zelf lijkt me ? Dus daarom dacht ik laat ik het op dit forum vragen omdat hier al wel meer vragen zijn beantwoord waar ik mee zat.

schermafbeelding2012010l.png

Dit zijn mijn computer gegevens, indien nodig kan ik altijd meer informatie vrij geven natuurlijk:d

Groet Rene
 
Volgens mij is 35,70 een hele goede prijs.
Als je naar een Apple store gaat, kunnen ze het er ook voor je inzetten. Hier is alleen de prijs van de geheugenmodules hoger en vragen ze bovendien nog wat om het erin te zetten.

Geheugen plaatsen is in principe zelf te doen, als je heel voorzichtig precies doet wat er op internet gezegd word hoe je het moet doen.
Als je nog nooit een computer van binnen hebt gezien kun je het natuurlijk beter niet doen.
 
Topic verplaatst van Hardware/overklokken----> Aankoop nieuw systeem/upgraden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Ik heb een MBP 13 inch, en daar kan je heel simpel de achterkant van af schroeven. Ook volgens het apple boekje. Dan heb je rechtstreeks toegang tot de geheugen modulen.

Er gaat gewoon laptop geheugen in, dus als je het helemaal zeker wil weten, openmaken, til er een reepje uit en vergelijk dat met uiterlijk en specs op de site van je keuze, of ga naar de betere computer winkel. Als je het zelf doet (en dat is het gekende fluitje...) ben je zeker goedkoper uit.
Als je het apple laat doen zit je altijd en in ieder geval goed, maar daar betaal je dan ook voor...
 
Ja precies, ik ga het zelf niet doen. Want als het dan fout gaat dan zit ik met de gebakken peren. Vraag me af hoe duur dat zou kunnen zijn stel ik laat het door een betere computer winkel doen kan ik er dan gewoon bij staan en kijken hoe het gebeurt of ben ik hem dan enige tijd kwijt ? + hoeveel zou het verschillen als ik naar apple ga of een andere winkel misschien beetje overbodige vragen maar vraag het me eigenlijk tog wel af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waarom ga je naar 8 gb als ik vragen mag.
ik heb dezelfde macbook.
 
Allemaal wel mooi, maar tog vroeg ik mij af hoe duur dat eigenlijk is, want het is NOG niet nodig maar als het niet veel geld kost zou ik het altijd kunnen overwegen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt het zelf vervangen en dan is het 2 keer 35 euro.
 
ALs je wil weten hoe duur het is laat je toch een offerte maken? Vraag gewoon diverse bedrijfjes wat je kwijt zou zijn als je hun 2 geheugenreepjes in je MBP laat zetten, en hoe lang dat gaat duren (m.a.w. kan ik er op wachten? Goede kans dat men ja zegt).
Afhankelijk van het antwoord kun je je keuze maken!

Overigens, een geheugenkaartje in een memoryslot prikken is niet echt moeilijker dan een stekker in een stopcontact-met-randaarde steken hoor! ;)
Het kan er eigenlijk alleen maar op 1 manier in en dat gaat vrijwel vanzelf.
"Wil" je het geheugenkaartje er absoluut verkeerd-om in krijgen dan zal je echt en merkbaar iets moeten forceren (is: stukmaken).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan