Macbook Pro Retina ME665

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lambout

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Hallo,
Ik ben van plan een Macbook Pro Retina 15,4 inch te halen, maar zit met een kwestie.
Ik vraag me af of je erop kunt gamen, zoals Farcry 3, MW3, Skyrim.
De macbook heeft een GT650 videokaart die beter is dan een normale GT650, omdat deze is overclocked.
Mijn vorige laptop had een GTX460 en ik lees op internet dat de GT650 iets beter is. De vorige laptop kon wel bijna alles op
volle graphics afspelen maar heeft na 2 jaar hardware problemen.

En presteert de macbook hetzelfde als je Windows erop gooit? (behalve dat de pixels minder worden)

Waarom wil je een retina versie en niet de normale?

De retina is op papier sneller dan de normale versie maar in werkelijkheid niet. Dit komt doordat de resolutie van het scherm een stuk hoger is. Hierdoor is er meer power nodig voor de ondersteuning van het display. Het aantal geheugen van de videokaart (1024 vs 512 mb) is hier een voorbeeld van. Er is meer geheugen nodig om de gewenste resolutie goed te kunnen weergeven.

Tevens zijn er op dit moment steeds meer problemen met de retina macbook's. Zoals het blazen, ghosting, uitvallen.

Als je dan toch minimaal 2200 euro gaat uitgeven, kun je beter een normale 15" gaan kopen en er een SSD en 8 Gb ram in zetten.

Deze problemen die zijn als het goed is verholpen door een update, maar daar ging mijn post niet over.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, maar hoe zit het met het gamen? Kun je er normaal games op spelen? (op hoge settings)

Laatst bewerkt door een moderator:
Onder Windows zou je er op kunnen gamen, maar daar is de Retina niet voor gemaakt, dus verwacht er niet het beste van. En wat zijn hoge settings? De resolutie van het scherm zal niet lukken.

De Retina heeft zwakkere fans om alles te koelen, daarom zou ik geen retina kiezen voor games. Wil je gamen op een Macbook Pro, neem dan de normale versie.
Maar waarom wil je een Retina versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan