Macbook pro (Vertex 3 120 GB of Vertex 2 160 GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rv94

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
306
Hallo,
Ik had nog een vraag over de ssd die ik zou kiezen bij de macbook pro 13 i5 2,3 Ghz.
Ik ga deze er zelf inzetten heb al gevonden dat ik daar een Torx T6 schroeven draaier voor nodig heb. Nu is het mij nog niet duidelijk of de Vertex 3 de volledige gebruik maakt(Opgegeven leessnelheid 550 MB/s en Opgegeven schrijfsnelheid 500 MB/s).

Wat me eigenlijk wel logisch lijkt door tunderbolt met 600 mb/s, maar ik wil dit toch even zeker willen weten.

ik wil er windows 7 en os x snow leopard of lion en deel van adobe pakket cod 4 ongeveer 10 gb aan bestanden en office, iwork, ilife de meeste bestanden komen op externe hdd dat ik met windows 7 en osx het zelfde heb.
Zou ik hier genoeg aan hebben met de 120 GB SSD of kan ik toch beter voor de 160 gb ssd gaan.

Ik heb nu 2 x 60 Gb ssd in mijn pc en nog 30 GB vrij hier heb ik wel wat meer games dan ik op laptop zou zetten. Ik weet niet hoe groot os x is. Het zijn toch 2 besturing systemen.

Ik wil graag niet mijn cd/dvd speler op geven.

Het mag ook een andere ssd zijn ik heb een budget van ong. 230 euro. Nog één vraag welke ssd krijg je als je het bij apple besteld.
 
Laatst bewerkt:
Vertex 3 in Macbook Pro 13 i5

Ik zal proberen om antwoorden te geven op je vragen. Ik werk zelf ook met een 13" macbook pro samen met een Vertex 3 240GB.

De schijf MOET en HOEF je niet te openen bij plaatsing in de Macbook. Oude schijf verwijderen en SSD plaatsen is voldoende.
120GB of 160GB is mi niet voldoende, je budget is alleen beperkt. Apple werkt zelf samen met Intel, maar de nieuwe SSD's van Intel zijn minder compatibel met de nieuwe Macbook pro's. De uiteindelijke snelheid hangt niet af van Thunderbold, maar van je SATA aansluiting. De nieuwe Macbook Pro heeft een SATA 600 en werkt perfect met een Vertex 3 of Agility 3. De oude Macbook Pro's hebben SATA 300.

Er zijn meerdere merken beschikbaar, maar ik zweer bij OCZ. Ik heb zelf nog een Agility 3 240GB liggen (250 euro).

Ik geef straks antwoord op je overige vragen.
 
Vertex 3 in Macbook Pro i5

OSX en W7 samen met wat leuke Apps vragen toch al gauw een ruimte van 70-100 GB.
Daarmee houd ik ook rekening met opslagcapaciteit en het doen van bewerkingen. Wil je zowel OSX als W7 draaien dan heb je aan 120GB zeker niet voldoende. Of je moet met een externe schijf werken. Daarnaast is het zo dat de 240GB varianten sneller zijn dan de 120GB SSD's. Dus daar haal je ook voordeel uit. Kortom:

-ga voor een SATA 600 SSD van 240GB
-beste werking in Macbook Pro i5: OCZ

Laat maar weten als je nog vragen hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan