Macbook start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

damfrankie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Hoi, gisteren is mijn Macbook gebruikt tot de batterij op was (ging vanzelf uit); Inmiddels baterij opgeladen, maar hij start niet meer door.

Bij het starten krijg ik een wit scherm, lijkt de ventilator en de cd aan te slaan, maar vervolgens herhaalt-ie steeds 3 luide pieps zonder door te starten.

Iemand enig idee ?

BVD

Zelf geen enkel verstand van Macs maar ik neem aan dat het moederboard gaat piepen als er een hardware fout is.
Na even zoeken vond ik dit:

Hier een lijstje met nummertjes van piepjes:
Piepjes Startup Issue
1 Beep No RAM
2 Beeps Incompatible RAM
3 Beeps No good memory banks
4 Beeps No good boot images in the BootROM
5 Beeps Processor Unusable

dat zou betekenen dat je memory banks niet goed zijn/functioneren. Dus op naar de computerzaak voor garantie (als je die nog hebt)

Laatst bewerkt:
Druk(in blijven drukken) de volgende toets-combinatie eens in zodra je hem aan zet:
ALT+CMD(of appeltje)+R+P

Blijf dit indrukken tot hij weer herstart met een harde dong. Kijk wat er gebeurt. Dit duurt normaal maximaal 10 seconden voor hij herstart.

Mocht dit niet werken dan vrees ik inderdaad dat het aan je geheugen ligt(mochten de gegevens van Elandlord kloppen). En dan is het de vraag of je nog garantie hebt.
Heb je geen garantie dan wordt het even open schroeven. Maar dan is het handig om te weten welke macbook je hebt.

Deze? Waar je de accu er zelf uit kan halen:
http://media.techworld.com/cmsdata/products/112702/Apple MacBook 550.jpg

Of deze? Waar de accu er niet zelf uitgehaald kan worden:
http://www.laptopdiagram.com/wp-content/uploads/2011/06/MacBook-13-inch-Late-2009.jpg

Dank heren. ik heb die toetscombinatie geprobeerd maar dat doet niets. En helaas helaas; garantie is al voorbij.

Het is er een waarbij ik de accu er zelf makkelijk uit kan halen Wouter.

Maar als ik ga schroeven,....wat dan ??

als je de accu er uit haalt zit daar een metalen strip met 3 schroeven er in. Haal je deze los dan zitten daar de 2 geheugen bakjes met geheugen er in.
Als je deze beide er uit haalt en dan om en om probeert om te kijken of hij opstart met 1 van de 2. Dan weet je welke er kapot is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan