MacBook voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerokil

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Ik heb dus een MacBook nodig voor school.
Moet dingen als Photoshop gebruiken etc.

Nu is mijn vraag wat is de beste qua kwaliteit en prijsverhouding..
Mac's zijn zeer duur vergeleken met windows laptops.

Dit zijn er 2 die ik heb gevonden.

3NdAD.png

3NdPr.png

Wat denken jullie, heb geen verstand van MAC.

Zerokil

Photoshop e.d. is er ook voor Windows.
Niks mis mee hoor, maar heb je een andere reden om speciaal voor een MacBook te gaan?

Moet het een apple zijn ?

Op school bevelen ze het aan om een MAC aan te schaffen.
De laptop is trouwens niet voor mij.
Ze hebben ook allemaal pakketten van Adobe nodig en werd er aangegeven dat een MAC boek het beste is.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik nu ff de draad kwijt ben...

Ik ben opzoek naar een macbook.
Geen idee of ik een Air of Pro wil..

Een mac book air is een ultrabook deze heeft ook minder power dan de macBook pro.
En volgens de photoshop Moet je minimaal 512mb vram hebben om 3d functies te kunnen gebruiken. De macbook air heeft dit niet, de macBbook pro wel.
Ook is de opslag wat groter van de macBook pro, is 64gb niet wat weinig??
De resolutie van de macBook zijn ook wel wat hoger(kan meer spullen kwijt op het sherm). Vooral bij de retina display macBooks maar daar betaal je ook weer voor.

Laatst bewerkt:
Als de machine gebruikt gaat worden voor Photoshop, dan wil je echt geen 11" display hebben.
Ik zou op zijn minst een 13" maar beter een 15" aanraden.

En zoals hierboven al beschreven, een MacBook Air is niet geschikt voor Photshop, deze is bedoelt voor wat tekst verwerken en internetten.

Wil je een Macbook voor het zwaardere werk, neem dan een Pro. Een retina is mooi, maar qua videochip en processor net zo snel als de Pro versie. Maar doordat de resolutie erg hoog is in vergelijking met de Pro, is de retina weer langzamer.

Heb je geen geld voor een 15" Pro, neem dan een kijkje bij Asus. Maar zorg er wel voor dat je voor Photoshop minimaal 8 Gb en het liefst 16 Gb geheugen hebt en een flinke harde schijf/ssd.

Tot slot, de MacBook Air die jij aangeeft in het plaatje, is de oude versie. Er is nu ruim een maand een nieuwe versie uit die een stuk sneller is dan de gene van het plaatje.

Laatst bewerkt:
vind het een beetje onzin dat een school Macbooks aanraad...
wellicht zit daar een apple fanaat aan het hoofd ofzo maar vrijwel alle taken die apple kan doen kunnen prima gedaan worden op een windows pc

de enige reden waarom apple zo duur is is omdat het een gesloten pc is je zit dus vast aan hun hardware/software en services
het een en ander zal dan wel soepel lopen maar dat is eerder gebaseerd op eigen smaak dan daadwerkelijke benchmarks etc

het is het zelfde als het aan raden van een automerk in plaats van een auto type....
jeep maakt namelijk ook gewone gezins-wagens

Laatst bewerkt:
Dan kan omdat veel designers vroeger werkten met MAC en scholen blijven meestal wat achter. Tegenwoordig is het een ander verhaal.
Maar je moet dan toch minimaal een MAC hebben met een GT6xx kaart. Met de Intel HD graphics ga je niet ver komen.

Helaas beginnen deze laptops pas bij 1700 euro
Verschillende macbooks met het vereiste voor videobewerking > http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:LYwxDsMgEAT_srULAzJOeIClFKlSRi4IXEGEbOuw3Fj8PUeSarSz2j3xYr_EWyxwT6X13GHlSDwlyhEOG6d3wV8-Vt7F-RLESBPonha4vkPZKEwp78Tyc8JY3XD4LK-wo7UysMqYhmHQDRf1TVf168Yec631Aw

Persoonlijk zou ik dan voor deze gaan >http://tweakers.net/pricewatch/313215/apple-macbook-pro-2012-15-inch-ci7-3615qm/specificaties/
Laptop met betere prestaties Windows 8 > http://tweakers.net/pricewatch/327824/asus-n76vz-v2g-t1241h/specificaties/ > Zal beter presteren bij videobewerking, krachtige I7, 6GB geheugen, GT650M, 1 TB hd grootschalig films & Foto's op slaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan