Macbook vs Macbook pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamstergeval1

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Ik ga binnenkort een nieuwe opleiding mediatechnologie volgen. Ik heb gehoord dat je daar een Mac voor moet hebben. Ik weet dat een Macbook pro beter is dan een Macbook, maar wat is nou eigenlijk het verschil?

Bekende opleiding. Ik doe hem ook :D MBO?
Maar voor die opleiding ben je niet verplicht om een Mac te kopen. Van de 7 uit mijn klas zijn er maar 2(ik zelf mee gerekend) hebben een Mac.

Op dit moment zijn de Macbook Pro's stukken sneller. Er kan meer geheugen in, cpu is stukken sneller, snellere videokaart, FireWire aansluiting, Cardreader en tegenwoordig Thunderbold(voor extra beeldscherm, snellere overdracht van data(10 Gbit -> 2x sneller dan USB3.0), tot 6 apparaten op 1 Thunderbold aansluiting).

Haha, ja. Mag eindelijk weer hoger op, nadat ik mijn middelbaar had verpest :o
Ja, dat heb ik ook gehoord, maar zou toch later naar een mac moeten overstappen, dus zou het toch makkelijker zijn om er nu gelijk één te halen, en er aan te wennen?

Dus jij raad echt de macbook pro aan? Is de 13'inch dan een goede keus? Had gelezen dat er een resolutie probleem is van 1280x800, of is dat niet zo'n probleem? Ik zou hem 5 dagen in de week mee moeten nemen naar school, dus 15,6'inch lijkt me zo onhandig.

Laatst bewerkt door een moderator:
De 13" koopt zou ik inderdaad voor de Pro gaan. Deze is dan wel 150 euro duurder maar zeker stukken sneller!
Enige nadeel is dat de accu maar 7 uur mee ga in vergelijking met de 10 uur van de Macbook. Maar 7 uur is alsnog lang(zo lang gaat de mijne ook mee).
En de resolutie, tja. ik heb ook die resolutie ook maar vind het prima!

En als je er voor kiest om van 4 Gb naar 8 Gb te gaan dan zou ik het niet via de Apple store doen maar via deze site:
http://azerty.nl/producten/product_...066-mhz-pc3-8500-niet-gebufferd-niet-ecc.html

Dat scheelt je ruim 100 euro. en het is het zelfde geheugen.

Zelf heb ik een 13" gewone macbook. Ideaal om mee te nemen :D 15" is te graag/zwaar.

De Pro is ook een stuk sterker qua bouw.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan