MacBookPro wit scherm - Migration Assistant?

Status
Niet open voor verdere reacties.

moderato40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
1
Beste leden,

Gister kreeg ik opeens bij mijn MacBook Pro een wit scherm. Na herhaaldelijk opstarten (geluid werkt nog wel) had ik nog steeds alleen het witte scherm.

Nu ben ik naar iCentre gegaan om daar meer informatie over dit probleem te krijgen en deze hebben mij aangeraden om eerst met een FireWire kabel al mijn spullen te migreren naar een andere MacBook om dan vervolgens met de kapotte MacBook bij hun langs te gaan.

Nu ben ik dus bezig met de Migration Assistant alleen kom ik hier niet mee verder. Ik kies eerst voor de optie "Bestanden kopieëren vanaf een andere Mac", vervolgens wordt mij gevraagd om de FireWire kabel aan de sluiten. Wanneer ik dit doe moet ik de (kapotte) MacBook opstarten met T ingedrukt totdat ik het FireWire symbool in beeld zie.

Hier ligt dan ook gelijk het probleem: ik heb alleen een wit scherm, en zal daarom dus ook nooit het FireWire symbool zien. Ook op de andere MacBook zie ik geen melding dat FireWire aan of uitstaat.

Hoe kan ik nu mijn bestanden overzetten voordat ik deze kwijt ben?

Alvast bedankt!

Mvg,
Robin S.
 
Dat is geen goed nieuws!

Beetje stomme vraag maar weet je zeker dat de laptop helemaal uit is wanneer je de kapotte laptop weer opstart? Om de computer echt helemaal uit te zetten hou je de aan- en uitknop een paar seconden in. Start nu de MacBook weer op en houd meteen de "T" toets ingedrukt.

Als je alleen maar een witscherm krijgt en verder helemaal niks dan kan het zijn dat je harddisk echt helemaal kapot is. Het kan ook iets anders zijn. Wat je eens kan proberen is je opstart dvd's gebruiken die je bij je laptop geleverd heb gekregen. Dus gewoon de dvd in je laptop doen de "C" toets ingedrukt houden en kijken of de MacBook wel van cd opstart.

Als dit wel werkt, kan je in ieder geval opstarten vanaf DVD en kan je met software zoals DiskWarrior vaak heel veel problemen oplossen.

Een andere reden wat de oorzaak van een "wit scherm" kan zijn is dat er een externe harddisk aan je laptop zit. Maar volgens mij is heb je dat niet aan je MacBook gekoppeld, toch?

Nog een vraagje, heb je toevallig BootCamp geïnstalleerd recent? Of ben je bezig geweest met partities om windows op je Mac te installeren?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan