Macbuntu Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

azegers87

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
36
Hallo
ik heb een computer waar momenteel niks opstaat
en daar wil ik macbuntu op zetten nou heb ik macbuntu 11.04 iso gedownload en op dvd gebrand
dus al ware boot cd net zo iets als windows installatie cd
dat gaat allemaal prima start op juiste taal installeren maar dan komt het partitie maken
ik heb al enkele dingen geprobeerd ext2 fatt16/32 ext log 4 maar dan zegt steeds van basisindeling of zoiets niet gedindruseerd
aub let niet op mijn type fouten sorry want ben voort de wanhoop naarbij
en ook van koppeling of tussen dinges van /var /usr /boot /home werkt allemaal niet
welk systeem moet nou kiezen
ik heb er dus niks opstaan of moet toch eerst linux unbuntu erop
ik heb hierover al eindeloos gegoogeld maar wordt er niks wijzer op
wat doe ik fout ik had wel keer iets gedaan waar die zegt steeds maar geen juiste schijfindeling uiteindelijk hele installatie afgerond
maar wil opstarten dan geeft die boot error
please help my
 
Ik ben geen kenner.

Ik gebruik meestal een ext4 partitie, en een swap partitie. Het koppelpunt is naar mijn idee het / teken.
Dat werkt in ieder geval altijd wel bij mij.

Zit er tijdens de installatie niet gewoon een optie om Ubuntu zelf de hele schijf naar inzicht in te delen?

http://www.thegeekstuff.com/2011/05/ext2-ext3-ext4/
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst ubuntu installeren, dat zou makkelijker moeten gaan, omdat de setup je in veel dingen tegemoet komt
 
ja is mijn gelukt zonder het indelen dus gebruik gewoon hele schijf dat gaat wel zonder problemen start op maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo tevreden mee ten eerste had nederland geselecteerd in taal nu boot die start op en is die in engels onderaan firefox kan wel op internet
gewoon verbinding verder vind ik het (!!!) met peren kunt instellingen taal veranderen die taal moet die dan updaten dan doe je dat meteen Failed
en zo ook met meerdere dingen overal failet failet en nog eens failet
mij lijkt dat er veel bugs in zitten ga morgen nog wel linux ubuntu installeren
dan kan ik later nog altijd zeggen via die linux macbuntu installeer of ja kunt ook een skin gebruiken want die heb ik wel gevonden van Lion M, Lion
en ook van windows 7 en 8
dus ja mij lijkt linux ubuntu installeer als dat goed draait heb ik in ieder geval goede basis
PS ja die Lange pier gaf is inderdaad die package voor linux ubuntu
maar die andere iso bestand deze http://sourceforge.net/projects/macbuntu-iso/?source=navbar
dit is wat ik heb schijnt toch soort alles in een is alleen met dit kom ik in hoop bugs tegen
dit lijkt me echt meer soort beta dat nog niet op veel pc's getest is
maar die andere die package als ik linux ubuntu erop heb is dat makkelijk of moet je weer in terminal allerlei commando's typen
 
Laatst bewerkt:
Gewoon opnieuw proberen lijkt me, en goed lezen voordat je door de setup raced.

Volgens mij kan je gewoon je taalinstellingen veranderen naar Nederlands.
 
vandaag dus geprobeerd linux ubuntu 14.04 LTS deze was wel inderdaad nederlands
maar om skin opzetten eist veel van die terminal en vroeger weinig gebruikt gemaakt van linux
dus naar alles ben daar mee gekapt was computer intel core 2 quad 2,40 GHz GB ram en 2 TB harddisk
en blu-ray speler en blu-ray brander
ik werk veel met mac os en vroeger windows
die computer was windows computer linux voor mij veel uitzoeken omdat ik daar echt de weg niet ken
en vind veel werken met terminal commands dan voel ik me net een dos menneke
dus vandaag windows 8.1 geinstalleerd schone installatie geactiveerd uiteraard en programma gedownload dat ik beetje normale stratmenu heb zoals we van windows 7 gewend zijn en echt alle hardware die erin en aanzit herkent die meteen en alles wat daarna nog in plugde werkt ook meteen
ze lade em in en hij doet het en tegenstelling van windows 7 waar je toch veel zelf naar stuur programmas moet zoeken
bijvoorbeeld pcie usb 3.0 kaart windows 8 ziet meteen usb antminers U2 ziet meteen ben hier heel blij mee
en werkt goed snel ook dus zet deze vraag als opgelost omdat hier mee klaar ben
en zo toch naar mijn gevoel meeste nog kan uithalen van een pc van +/- 2007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan