• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Machinenummer koppelen aan materiaalnummer + voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

GLJanssen

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2019
Goedemorgen allemaal,

Ik wil materiaalnummer incl. voorraad koppelen aan de machines waar deze materiaalnummers gebruikt worden. Ik heb een tabel met welke materiaalnummer bij welke machine hoort. Daarnaast heb ik een tabel met welke voorraad er aanwezig is (zonder het machine-nummer).

Normaal gesproken doe ik met met vert. zoeken. Maar het kan zijn dat meer dan 1 machine hetzelfde materiaal gebruikt. Hoe krijg ik dan (zie voorbeeld) de namen van twee machines in de kolom "Machine".

Ik heb geel gemarkeerd wat ik voor elkaar wil krijgen. Nu heb ik dit handmatig ingevuld.

Iemand die kan helpen? Mijn dank is groot...

Alvast bedankt.

Update:

Nog even ter verduidelijking: in de tweede tabel wil ik dus eigenlijk een kolom toevoegen zodat je uiteindelijk de derde tabel krijgt..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het voorbeeld lijkt me wat te summier...

Ik heb een tabel met welke materiaalnummer bij welke machine hoort.
Kan ik niet vinden.

Hoe krijg ik dan (zie voorbeeld) de namen van twee machines in de kolom "Machine".
Ik zie maar 1 materieelnummer en geen kolom "Machine".

Ik heb geel gemarkeerd wat ik voor elkaar wil krijgen.
Er is niets geel.

Even terug naar de tekentafel denk ik...

Je hebt gelijk.. Bedankt voor de tip. Verkeerde bestand gekozen.. Nu is het de juiste :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je office 365 gebruikt dan:

Code:
=TEXTJOIN(", ";;IF(Table1[Materiaalnummer]=[@Materiaalnummer];Table1[Machine];""))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan