Machtiging verkrijgen van SYSTEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Mijn externe schijf heeft een folder, waarschijnlijk aangemaakt door Norton Antivirus, maar zeker ben ik er niet van.

In ieder geval is het via mijn vorige - al lang en breed op de stort liggende pc - aangemaakt.
Nou wil ik het ding verwijderen, geeft mijn eigen computer me geen toestemming om een map te verwijderen op mijn eigen externe harde schijf!
Het ding zegt:

U dient door SYSTEM gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Hoe krijg ik die machtiging? Moet ik op de knietjes naar SYSTEM?

Laatst bewerkt:
Wat Windows betreft is jouw gebruikersnaam geen eigenaar van dat bestand. Dat kun je aanpassen middels de instructies zoals hier beschreven:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx

Edit:
WinOwnership ken ik niet maar ziet er bij de beschrijving goed uit.
Als dat goed werkt is het veel eenvoudiger in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Niet alleen voor nu, maar eigenlijk voor alle ooit nog voorkomende gevallen: maak een livecd, of download die ergens. (BartPE bv)
Start hiervan op en je krijgt een buroblad voor je neus alsof je in Windows zit. Nu kun je files van C verwijderen.

Edmoor: kon goed aanpassen, maar moest voor alle bestanden en folders in die folder aanpassen. Dat waren er nogal wat
Dat ging makkelijker met Winownership.
Zoiets als een livecd had ik vroeger eentje; voor 8.1 ga ik dat vanavond eens bekijken; lijkt me wel wat.
Sluit hier de discussie; ben goed geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan