machtigingen in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenstaande IS een werkende oplossing voor alle Vista gebruikers, blijkbaar alleen bij jou weer niet
 
Blijkbaar zit er dan nog iets anders in de weg, want ik heb die procedure al talloze malen doorlopen.

Weet iemand wat er nog in de weg zit?
 
Had ik er een tijdje geen last van, is het vandaag weer van dat. Wil ik een map verwijderen, gebeurt er niets. ga ik naar de map, kan ik deze keer wel alle mappen verwijderen, ga ik terug naar de hogerliggende map en probeer ik de inmiddels lege map te verwijderen lukt dat niet. Ik probeer altijd te verwijderen met SHIFT + DELETE

Ik krijg dan een melding: weet u dit zeker blablabla

Ik klik op Ja

en dan gebeurt er niets meer.

Ik druk dus even om te proberen enkel op DELETE (zonder shift dus)

"Weet u zeker dat u deze map naar de prullenbak wilt verplaatsen?"

Klik ik op ja krijg ik een venster: "U dient deze bewerking te bevestigen"

Klik ik op doorgaan krijg ik van gebruikersaccount beheer te horen: "u toestemming is nodig om door te gaan"

geen probleem denk ik dan, ik klik op doorgaan

krijg ik de melding: u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren....



Wat nu?
 
Hoi !

Tja, zo lang je blijft modderen met gebruikersaccounts en niet consequent eigenaar van Vista wenst te worden, heb ik geen oplossing meer !

Ik werk praktisch alleen nog maar met Vista op een aantal PC's, en nog nooit dit soort problemen tegengekomen, omdat het eerste wat ik doe is consequent eigenaar worden van iedere map/bestand in Vista.
En dat gaat niet lukken als je UAC niet uitschakeld.........


Greetz,

Harry.
 
Hoezo dat zal dan niet lukken?

Ik ben nu al eigenaar van elke map en bestand, zoals ik eerder al zei heb ik dat weken geleden al zo ingesteld en daar heb ik die UAC niet voor hoeven uit te schakelen.

Ik ben dus daadwerkelijk eigenaar van elke map, maar toch blijft dit probleem zich voordoen:confused:
 
Hoezo dat zal dan niet lukken?

Ik ben nu al eigenaar van elke map en bestand, zoals ik eerder al zei heb ik dat weken geleden al zo ingesteld en daar heb ik die UAC niet voor hoeven uit te schakelen.

Ik ben dus daadwerkelijk eigenaar van elke map, maar toch blijft dit probleem zich voordoen:confused:

eerst moet je eigenaar zijn (ben je dus al) Maar dan moet je nog ergens een gebruiker in een lijstje toevoegen (jij dus) zo deed ik het.
 
Enig idee welke lijst en hoe dat moet?

En ik moet vista toch nog eens herinstalleren binnenkort. Ook omdat er nu een andere serieuze fout inzit.
 
Jouw probleem is op te lsosen door in te loggen als een Administrator.

open START: Programs: Accesoires: Rechtermuisknop op Command Prompt en openen als Administrator. typ in:

netuser Administrator /active:yes

en druk op enter.
Nu uitloggen en Administrator (die erbij staat) inloggen.
Dan veranderen. Eventueel weer uitzetten van je Administrators account.
Inloggen in je normale gebruikersaccount. cmd: netuser Adminstrator /active:no
klaar.
 
Maar dan moet ik telkens gaan overschakelen naar die administrator om een hardnekkig bestand te verwijderen?

Is in vista wel mogelijk om over te schakelen naar de administrator terwijl je zelf nog aangemeld bent? Zoals bijvoorbeeld onmogelijk is in xp
 
Telkens overschakelen? Je kan het gewoon ook zo houden hoor en je andere gebruiker verbergen...Simpel nadenken m8 lol
 
Dat lijkt me even hard niet aan te raden als dat absoluut niet aan te raden is in windows xp, toch?
 
Vertel eens wat meer over het bestand 'dat telkens terugkomt':
Hoe heet dat bestand (graag inclusief de extensie ervan).

Tijs.
 
Alweer een tijdje geleden... Al een tijdje niet meer met vista gewerkt.

Was een filmbestand geloof ik. Mpg of avi weet niet zeker meer.
 
Achjah, ik zal wel wennen aan de beveiligingswaarschuwingen van windows.

Ik blijf erbij dat microsoft die administratorrechten echt eens moet nakijken want het deugt gewoon niet. Zelfs niet als je administratorrechten hebt toegewezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan