machtigingen mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiliamo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Vandaag ondervond ik het volgende probleem, probeerde te mailen naar een klant waar ik al meerdere keren contact mee heb gehad.

wij werken met XP PRO SP# enoutlook 2003 exchange 2003

Andere user in ons bedrijf lukte het wel om naar dit adres te mailen:

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

huima@huima.nl op 31-5-2010 11:08
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
<psmtp30.wxs.nl (tcp-daemon) #5.7.1 smtp;554 5.7.1 Service unavailable; Client host [195.121.247.32] blocked using dnsbl.sorbs.net; Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?195.121.247.32>

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kijk eerst eens bij de geblokkeerde afzenders:

Menu Extra > Opties...
Tabblad Voorkeuren
'Knop": ongewenste e-mail...

Dat ip-adres is die mailserver van wxs.nl (psmtp30.wxs.nl)
Oftewel: Het lijk erop dat je een uitgaande mailserver van wxs (voormalig WorldAccess, nu eigendom van? (Kpn?)) gebruikt die zijn uitgaande mail verstuurd via dat psmtp30.wxs.nl. Blijkbaar is die psmtp30.wxs.nl server nu gemarkeerd als gebruikt/misbruikt voor het versturen van spam (hoeft niet JOUW schuld te zijn, want die mailserver wordt door 1000en gebruikt waarschijnlijk).

Lijkt mij dus een kwestie van jouw (mail-)provider te bellen en te vragen maatregelen te nemen zodat psmtp30.wxs.nl van de spamlijst van sorbs afkomt.

Natuurlijk is het ook hoogst interessant om de mailaccount instellingen van jou en die collega naast elkaar te leggen. Gebruik hij dezelfde uitgaande (SMTP) mailserver als jij? Indien ja, dan zal het zo zijn dat je collega de blokkade (toevallig) is 'misgelopen' omdat die toen niet (meer) ingesteld stond.

Tijs.

Dat ip-adres is die mailserver van wxs.nl (psmtp30.wxs.nl)
Oftewel: Het lijk erop dat je een uitgaande mailserver van wxs (voormalig WorldAccess, nu eigendom van? (Kpn?)) gebruikt die zijn uitgaande mail verstuurd via dat psmtp30.wxs.nl. Blijkbaar is die psmtp30.wxs.nl server nu gemarkeerd als gebruikt/misbruikt voor het versturen van spam (hoeft niet JOUW schuld te zijn, want die mailserver wordt door 1000en gebruikt waarschijnlijk).

Lijkt mij dus een kwestie van jouw (mail-)provider te bellen en te vragen maatregelen te nemen zodat psmtp30.wxs.nl van de spamlijst van sorbs afkomt.

Natuurlijk is het ook hoogst interessant om de mailaccount instellingen van jou en die collega naast elkaar te leggen. Gebruik hij dezelfde uitgaande (SMTP) mailserver als jij? Indien ja, dan zal het zo zijn dat je collega de blokkade (toevallig) is 'misgelopen' omdat die toen niet (meer) ingesteld stond.

Tijs.

bedankt, ik ga is via SORBS lijst kijken of ik hem vrij kan laten schakelen.

Als je die query uitvoert waar in de melding over wordt gepraat zie je o.a. het volgende:

Database of servers sending to spamtrap addresses
Address: 195.121.247.32
Record Created: Sat May 23 13:30:09 2009 GMT
Record Updated: Sun May 30 13:19:57 2010 GMT
Additional Information: [ Updated via: Report 'o Matic ] Received: from psmtp30.wxs.nl (psmtp30.wxs.nl [195.121.247.32]) by catapilla.sorbs.net (Postfix) with ESMTP id A058C2E086 for <>; Sun, 30 May 2010 23:22:16 +1000 (EST)
Currently active and flagged to be published in DNS
If you wish to request a delisting please do so through the Support System.
Eligible for self delisting as only one spam occurance is recorded

Oftewel: Er is precies 1x mail verstuurd via die mailserver naar geheime e-mail adressen die Sorbs aanhoudt (=spamtrap addresses) die alleen dienen om te zien of daar mail naar wordt verstuurd en zo ja, dan komt de zendende (mail-)server op de lijst.
Omdat vanuit die spamtrap mail-adressen geen mail wordt verstuurd (bijv. om informatie aan te vragen etc.) móet de mail die daarop [B]binnen[/B]komt wel van spampogingen afkomstig zijn.

Je ziet dat self delisting mogelijk is, maar eigenlijk moeten de beheerders van psmtp30.wxs.nl op zoek naar spampogingen en eerst dát stoppen voordat ze een de-listing aanvragen (de-listing is verwijdering van de spamlijst).

Hopelijk komt het goed. Je ziet overigens dat de constatering van spam pas recent is gebeurd: Sun, 30 May 2010 23:22:16 +1000 (EST), hetgeen zich (als ik het goed heb laten berekenen) vertaalt naar 20:22:00 Sunday May 30, 2010 in Europe/Amsterdam

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan