machtigingen om op schijf van andere computer te schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Het probleem:
Schrijf (of lees) ik vanuit mijn laptop naar de desktop boven, geen probleem.
Andersom,
Schrijf (of lees) ik vanuit mijn desktop boven naar de laptop, krijg ik de mededeling dat ik geen rechten heb.
In beide gevallen ben ik administrator en voor zover ik weet zijn de ingestelde rechten het zelfde.
Ook staat in beide gevallen de netwerk detectie aan in de thuisnetwerken.

Via de omweg met teamviewer kan ik van boven naar de laptop gaan en dan toch kopiëren wat nodig is. Elegant is het niet.
Het is lastig. En ik ben nieuwsgierig waar het aan ligt.

Is er iemand die mijn nieuwsgierigheid kan bevredigen?

Mvg

Rob
 
Heeft het niets met delen te maken. En machtigingen kun je toch nakijken of jouw username erbij staat met volledig beheer.
 
Nee, op beiden staat de zaak op gedeeld.
Op boven ziet laptop er als volgt uit:
van boven naar beneden.JPG

Meer gegevens nodig? Laat horen.
 
En wie is "eigenaar" van betreffende schijf waar je naar toe wilt schrijven..?
 
Wie de eigenaar is weet ik niet. Ik heb de schijf in ieder geval betaald......
Maar ik ben gaan zoeken (klikken op items) en kwam hier op uit:
beheer.JPG

Er zijn dus nog meer schermen met machtigingen. Weer wat geleerd.
Nadat in het rechtse schermpjes nog 2 vinkjes gezet waren, was het probleem opgelost.

Rest mij de vraag, is er een Nederlandse site waar machtigingen uitgelegd worden? Is Schoonepc wat dat betreft duidelijk of is dat alleen maar klik zus en zo. Als dat zo is is daar absoluut niets mis mee. Ik zou er toch iets meer van willen weten dan alleen klikken op buttons.

Dus bedankt voor jullie opmerkingen, waardoor ik op het juiste spoor kwam.
 
Laatst bewerkt:
of is dat alleen maar klik zus en zo. Als dat zo is is daar absoluut niets mis mee.
Dus met dom klikken is niets mis mee? Daar is alles mis mee!

Mooi, dat je het gevonden hebt. Plaats even die link van Menno. Het hele systeem van machtigingen, take ownership e.d. kost wereldwijd miljarden onnodige en verkwiste uren. Er is op deze wereld geen enkele persoon die dit systeem 100% begrijpt. Vaak is het puur gokwerk van maar iets toevoegen wat dan met geluk werkt. Kijk even naar deze.

Als je werkelijk een 100% volledige en begrijpelijke uitleg gevonden hebt, plaats dan even een link.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link. Ja, leuk die uitspraak, "klikken naar een oplossing toe". Dat doen we de hele dag en nacht op Helpmij.nl omdat Microsoft niet komt met concrete stap voor stap oplossingen bij problemen die helder geformuleerd zijn door gebruikers. "Als je achtergrond ervan niet begrijpt", is het dan toch niet een beetje gokwerk wat je aan het doen bent?

Maar goed, laten we maar blijven lachen en hier de problemen blijven oplossen.
 
Wie de eigenaar is weet ik niet. Ik heb de schijf in ieder geval betaald......
Maar ik ben gaan zoeken (klikken op items) en kwam hier op uit:
Bekijk bijlage 346971
Er zijn dus nog meer schermen met machtigingen. Weer wat geleerd.
Nadat in het rechtse schermpjes nog 2 vinkjes gezet waren, was het probleem opgelost..
Je had dus maar op 1 systeem de rechten voor dit te delen goed gezet en nu pas op de andere.
Geen hocus pocus of zo. Dit was echt alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan