• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MacOffice Excel 2011; Velden kopieren vanuit een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

macsub

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Ik heb een aantal excel bestanden waar in getallen invoer. Ik noem ze even 1.xlsx en 2.xlsx. Daarbij heb ik nog een 3e bestand, 3.xlsx.
In 1 en 2 vul ik getallen in die ik ook in 3 nodig heb.
Als ik nu in bestand 3 zit en een getal wil kopieren neem ik de volgende stappen:
a. Ik vul in het veld eerst een "=" in,
b. ga naar het andere bestand, bv 1
c. klik op het benodigde getal en druk op enter.

Nu staat het juiste getal in het veld. Echter als ik het bestand op sla en weer open krijg ik een scherm met "koppelingen bewerken", "bijwerken" en "koppelingen negeren"
Kies ik voor de 3e optie werkt alles gewoon naar behoren. Veranderen ik in 3.xlsx een getal, veranderd deze ook in het andere bestand.

Ik snap niet waarom het scherm met de drie meldingen steeds terug komt. Erg irritant.
Wat doe ik fout???

Of je iets fout doet is de vraag.

Maar de werkwijze die jij toepast zorgt ervoor dat er tussen 3.xlsx en 1.xlsx een koppeling wordt aangebracht.
Door eerst "=" in te toetsen en daarna in het andere bestand een locatie aan te wijzen zorgt voor deze koppeling.
Kijk maar eens in de cel waar je de "=" geplaatst hebt.
Selecteer deze cel en kijk eens de formule balk dan zie je staan =1.xlsx!$A$1

Klopt helemaal wat je schrijft. Ik zie inderdaad in het veld "=...." staan. Als ik bestand 3 open vind ik het zo vreemd dat je melding krijgt alsof er iets fout is gegaan. Als ik jou begrijp is het een normale melding??!!
Als ik voor de eerste optie kies "koppelingen bewerken" en vervolgens het bronbestand kies vindt hij hem niet altijd. Ik heb ondertussen alle koppelingen verwijderd en weer aangebracht. Ondanks dat ik de bestanden geen andere namen heb gegeven herkent hij nu wel weer het bronbestand??!!!

Als hiermee de vraag is opgelost, wil je de vraag dan ook op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan