• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MacOS, Excel 2016 en userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbl

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Dag allen,

Nadat de meest recente versie van MacOS is geïnstalleerd, kan ik in de VBA editor geen userform meer aanmaken en geen bestaande userforms meer wijzigen, ik krijg domweg geen mogelijkheid meer om er een te maken. Bij formulieren - invoegen krijg ik alleen de mogelijkheid om een module of klassemodule in te voegen. Verder niets.
Userforms worden wel weergegeven en kan ik de code zien en bewerken, maar het formulierontwerp kan ik niet aanpassen of zien. De ontwerpmodus werkt kennelijk niet.

Hoe kan dit opgelost worden? Iemand een suggestie?

Dank!

Kees

Dat zal je toch op een Windows machine moeten doen.
Microsoft heeft meer dan een jaar geleden belooft dat die mogelijkheid op een Mac terug komt, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan.

Dank Edmoor!

Dat is jammer, een Windowsmachine is niet beschikbaar. De userforms kon ik in vorige versies van MacOS nog wel aanmaken en bewerken.
Nu moet ik eens goed gaan nadenken hoe ik dit probleem op ga lossen.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan