• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro´s uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

josenlieke

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Ik heb zelf een soort programma in elkaar gezet om het meerwerk van kopers op te nemen en te verwerken.
Hierin heb in het 1e tapblad een overzicht gemaakt. Als ik meer offertes wil toevoegen kan ik met een macro diversen extra offerte´s ( tapbladen) invoegen (tot 15 stuks).
Nu kan ik natuurlijk voor elke macro wel een knop in het venster zetten maar ik wil eigenlijk 1 knop (of zoiets) plaatsen waarmee de gewenste macro(s) uitgevoerd wordt. De macro,s moeten wel in volgorde worden uitgevoerd.
Het zou helemaal mooi zijn dat als een bepaalde offerte is ingevoegd, deze optie niet meer gekozen kan worden.
Wie kan/wil mijn hier mee helpen, graag ook enige uitleg zodat ik het kan begrijpen.
Alvast bedankt voor de moeite.

Bekijk bijlage macro uitvoeren.zip

Plaats op je blad een knop en voeg daar de macro alles_uitvoeren aan toe.

Plaats in ene module de code met:
Code:
sub alles_uitvoeren()
   naam_uittevoeren_ macro_1 'vervang deze namen door de namen van je macro's (de gehele regel vervangen)
   naam_uittevoeren_ macro_2
   naam_uittevoeren_ macro_3
end sub

Hier tussendoor kan je dan een check laten uitvoeren of bepaalde bladen al bestaan, zodat je de volgende macro over kan slaan.

Groet,
Ferenc

Bedankt voor je reactie, ik heb nog wel wat vragen.
Kan je hiermee de macro´s afzonderlijk (1per oproep) uitvoeren of doet deze alle macro´s die ingesteld staan in 1x.
En hoe kan hierop een controle uitoefenen??

Deze doet alle macro's in 1 keer achter elkaar.
De controle kan je inbouwen met een if else functie.
Simpelweg gezegt:
Code:
If worksheet tegels bestaat niet Then
      voer code uit om worksheet tegels te maken
Else
      ga naar volgende macro controle
End if
En dan zou je de Else en de regel er onder weg kunnen laten, omdat je hier eigenlijk niks doet, de volgende macro komt automatisch als volgende.

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt voor je reactie.

Ik ben eigenlijk op zoek naar de mogelijkheid om (waneer het nodig is) steeds 1 macro tegelijk uit te voeren, weet je hier ook een oplossing voor??

Bij voorbaad bedankt voor de moeite

Hoe ga je dan laten weten welke uitgevoerd moet worden?

Bedankt voor je interesse,

Volgens mijn idee zou het zo moeten gaan werken,

Meestal gebruik ik/wij per woning wel 10 offertes of meer, hangt een beetje van het project af.
Standaard heb ik 3 offertes opgenomen per bouwnummer om meerwerk op te nemen, dus als ik/wij behoefte heb aan nog een offerte, wil ik/wij een volgende (extra) offerte (tapblad) invoegen elke keer naar behoefte weer dus 1 voor 1 maar wel in de goede volgorde.
Dit mag ook met een keuzevenster of zoiets, ik weet niet zo goed welke list,buttton of iets dergelijks ik hier voor moet gebruiken.
Elke sugestie is welkom, alvast bedankt voor de moeite.
Als er nog meer informatie nodig dan hoor ik het wel.

Laatst bewerkt:
En kan je niet werken met een bestand dat sowieso 15 tabbladen telt? Op het forum zeg ik vaak dat je best niet te veel tabbladen hebt, maar andere kant programmeren wat er moet gebeuren bij een extra tabblad is ook niet al te gemakkelijk. Zeker niet als ik zie dat op je nieuw in te voegen tabblad toch wel wat dingen moeten komen. Niet gebruikte tabbladen kan je trouwens verbergen.

Wigi

Wigi,

Het is mogelijk om alle tapbladen al op te nemen. Maar op het 1e tapblad (totaal) heb ik een overzicht van het bouwnummer wat ook uitgeprint wordt als onderdeel van een factuur.
Als daar bijvoorbeeld maar 4 offertes staan ingevuld (gebruikt), vindt ik het geen mooi gezicht dat als er 15 regels staan waarvan er 11 ongebruikt worden.
Ik heb trouwens al een tapblad verborgen, genaamd ORG. Dit is het tapblad waar de nieuw te maken tapbladen van gekopieerd worden.
Ik wilde juist met weinig tapbladen van start gaan omdat ik wat collegas heb die zo hier en daar maar wat invullen en op deze manier wilde ik dat wat indammen.

Je geeft aan dat er nog al wat gegevens op de in te voegen tapbladen komt. Denk je dat het bestand hierdoor anders te groot gaat worden??
Is heir iets voor te gebruiken of wil ik gewoon teveel.

Graag je reactie, alvast bedankt

Je geeft aan dat er nog al wat gegevens op de in te voegen tapbladen komt. Denk je dat het bestand hierdoor anders te groot gaat worden??
Is heir iets voor te gebruiken of wil ik gewoon teveel.

Jos, het zijn tabbladen en geen tapbladen. Proost in ieder geval ! :D

Nee, je wilt niet teveel Jos, dit is zeker mogelijk, alleen moet er nog de VBA code bijkomen hé. En dat is het lastigste... alleen niet voor de vraagsteller. Ik zal zien wat ik vanavond nog ineen kan steken. Kan er wel niet te veel tijd insteken vanavond. We zien wel.

Wigi

Oké Wigi,

Ik beniewd waar je mee komt want ik al verschillende avonden het forum af lopen struinen maar niet iets in die richting kunnen vinden.
Als je vindt dat ik bepaalde dingen beter anders kan doen dan hoor ik het ook graag van je. Alvast bedankt voor de moeite.
Ik geloof dat ik binnenkort ook maar eens een cursus VBA moet gaan doen, als ik zie wat jij en andere in elkaar kunnen zetten. Als ik een voorbeeld zie, dan kan ik het nog wel namaken maar zonder voorbeeld lukt mijn dat niet.

Jos

Misschien nog iemand die mij hier verder mee kan helpen????

Avast bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:
Is er dan helemaal niemand die kan aangeven met wat voor keuzemenu, selektievakje of iets dergelijks ik dit voor elkaar kan krijgen.
Of als iemand hier een ander idee over heeft dan hou ik mij ook aanbevolen.

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan