• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro aanpassen , uitbreiding bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjakko

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Beste Forum leden,

ik heb een automatisch sorterend schoonmaakrooster gemaakt met behulp van de forum leden hier , Tkint nog enorm bedankt hiervoor.
Nu wil ik dat een kolom die ik er aan toe wil voegen ook gesorteerd word, kolom K.
Ik heb totaal geen ervaring met Macro's en VBA en heb alles al geprobeerd in de Macro om de J's te veranderen in een K maar het werkt toch niet.\
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen en uitleggen waarom hetgene wat veranderd moet worden daar veranderd moet worden.
Ik hoop dat ik het dan een beetje begin te begrijpen en er iets van kan leren.
Alvast enorm bedankt.

Groeten TjakkoBekijk bijlage schoonmaakrooster test.xlsm

Waarschijnlijk kan het nog korter

Code:
Sub Automatisch_Sorteren()
'
' Automatisch_Sorteren Macro
' Automatisch sorteren van kolom J met hoogste waarde bovenaan
'
' Sneltoets: Ctrl+f
'
With Sheets("blad1")
    lr = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
    .Range("A3", "K" & lr).Sort Key1:=Range("J3", "J" & lr), Order1:=xlDescending
End With
End Sub

mvg
Leo

Laatst bewerkt:
bv.
Code:
Sub sorteer()
With Sheets("Blad1")
 .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Sort .[j2], 2, , , , , , 1
End With
End Sub

Beste Leo,

hartelijk dank voor je reactie.
Zoals gezegd heb ik geen verstand van Macro's en VBA en hetgeen ik heb gedaan zal dus wel niet goed zijn aangezien het niet werkt.
Wellicht kun je aangeven wat ik verkeerd doe.
Ik heb mijn excelsheet geopend, bij ontwikkelaars op Macro's geklikt , vervolgens op bewerken geklikt , de oude code vervangen door de jou code en met het kruisje het veld gesloten.