• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, ik heb deze sheet. Die druk ik elke week af. daarin worden meerdere tabbladen afgedrukt. Maar nu kan ik maar 16 weken in een keer afdrukken. Hoe kan ik deze macro nu zo aanpassen dat als we in week 17 zitten 2 t/m 17 worden afgedrukt, in wk 18 3 t/m 18 enz enz.

Alvast bedankt voor de hulp

Bascas

Bijlagen

Volgens mij werk jij bij Albert Heijn :)

Ik weet even niet hoe je de macro moet aanpassen. Blijkbaar heb je die van een ander werkblad gekopieerd, want in de macro worden werkbladen genoemd die niet in dit voorbeeldbestand staan.

En waar is die macro waarmee je nu 16 weken afdrukt ?

Volgens mij werk jij bij Albert Heijn :) Gert, jij hebt ook alles in de gaten!!:confused:

Ik weet even niet hoe je de macro moet aanpassen. Blijkbaar heb je die van een ander werkblad gekopieerd, want in de macro worden werkbladen genoemd die niet in dit voorbeeldbestand staan.

Warm bakkertje, ik heb het wellicht krom gezegt. Die 16 weken staan nu gewoon op 1 pagina gerealiseerd door het afdrukbereik te selecteren. In de macro die er nu op zit wordt dus alleen gevraagd of die het afdrukbereik 3 x wil printen. Aangezien er maar 16 weken op 1 pagina gaan wil ik altijd de laatste week in elkgeval op de pagina hebben zonder telkens het afdrukbereik te moeten aanpassen.

Groet Bascas:)

Gert, jij hebt ook alles in de gaten!!
Als in het opmerkingenveld van cel C3 Bas Casteleijn: Hamsterweken staat laat de rest zich moeilijk raden :)

Rudi, die staat in de programmacode van Blad 1 en is gekoppeld aan de Printen-button. Daarom zei ik ook in mijn eerste reactie dat het ws. uit een ander bestand gekopieerd was, gezien de tabnamen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-48
    Sheets(Array("omzet 2010", "vern 2010", "afprijs 2010", "voorraad 2010")).Select
    Sheets("omzet 2010").Activate
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=3
End Sub

Kijk eens of je hier mee verder kan

Bijlagen

Rudi, wellicht zie ik het verkeerd, maar er is niets verandert.

gr Bas

Heb je de macro dan wel gedraaid die zich in module1 bevindt ?:o

Rudi, stom van me, ik had verder moeten kijken. Ja idd na het draaien van macro tst drukt hij week 4 t/m 19 af. Mag/kan ik ervan uitgaan dat in hijj volgende week dus week 5 t/m 20 afdrukt. Dit haal ik namelijk niet direct uit de code van de macro.

Bedankt tot zover.
Bas

Dit kan je makkelijk testen door je systeemdatum een week verder te zetten en dan de macro te draaien.
Deze regel doet het 'm
Code:
CInt(Format(Date, "ww", 2))
Draai dit maar eens en dan kan je de rest wel uitvogelen denk ik
Code:
Sub tst
MsgBox CInt(Format(Date, "ww", 2))
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan