Macro achter afbeelding steken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
In Excel is dat heel simpel, maar in Word lijkt het me niet te lukken. Ik heb al zitten Googlen, maar de methode die ik daar vind (Macrobutton field met een afbeelding ipv tekst), werkt niet. Of werkt dat gewoon helemaal niet meer in Word 2013? Een field maken zonder afbeelding lukt me zonder problemen.

In elk geval, ik volg de instructies die ik heb gevonden, en dubbelklikken op de afbeelding werkt niet.

Je kunt een Image control in je document opnemen met de afbeelding, en dan een actie hangen aan de gebeurtenis Document_ContentControlOnEnter.

Yep. Of een ActiveX image control met het event Image1_Click.

Daarnaast vind je hier een voorbeeldje m.b.v. een macrobutton. Wellicht komt dat in de buurt.

Het is me nog niet gelukt. Ik heb een ActiveX-control ingevoegd, er een image van gemaakt (met naam 'Logo') en deze code zit erachter.

Private Sub Logo_Click()

Application.Run "Macro1"

End Sub

Als ik klik op het logo, gebeurt er echter niets.

Laatst bewerkt:
Kun je het betreffende voorbeeldje posten? Scheelt ons tijd om het na te maken. Die tijd steek ik liever in het zoeken naar een oplossing :)

Vreemd, nu werkt het wel. Heb nochtans niets gedaan. En het document sluiten en weer open doen, had ik voordien ook al gedaan :)

Is er ook een manier om je pijltje bij het hoveren over de afbeelding in een hyperlink-handje te veranderen? In Access is dat heel simpel, in Word precies zo niet.

Je kunt een hyperlink maken van je afbeelding, maar wat-ie dan doet? Geen idee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan