macro activeren - deactiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludos

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Een hele moeilijke.

Mijn programmaatje is eindelijk af. Via een aantal userforms die automatisch opstarten als ik het excel bestandje open kan ik allerlei gegevens invoeren in een werkblad. Ik probeer te verhinderen dat de 'gewone' gebruiker rechtstreeks in de werkbladen kan werken vandaar de verschillende userforms. Ik stel nu echter vast dat bij het opstarten - dat komt telkens te vragen om de macro's te activeren- als daar nu iemand klikt op het niet activeren dan wordt mijn vba kunstwerkje niet gestart en kunnen de gebruikers toch in de werkbladen.

Kan ik dit op één of andere manier opvangen - verhinderen.
Ik heb mij een prachtig boek gekocht over Programmeren in Excel 2003 van Academic Servic doch daar schrijft men enkel in om een digitale handtekening te plaatsen ???

Heeft er iemand een ander idee.

LudoS
PS Bedankt voor de vorige oplossingen aan allen :D :D

Dat kan, klik in Excel op Extra vervolgens op Beveiliging en kies de Optie Laag (let wel, dit is niet aanbevolen).

Hai, :D

Macrobeveiliging op Laag zetten zal op iedere lokale pc moeten gebeuren..En zoals aangegeven is dit niet bepaald een gewenst beveiligingsniveau!

Je kunt beter een WSH-Script neerzetten welke jou excelbestandje start.

Het uitvoeren van het script zorgt ervoor dat het bestand sowieso gestart word met macro activering

Dus iets in de trand van:
Code:
Dim oApp
Set oApp = CreateObject("Excel.Application")
oApp.Workbooks.Open("C:\Documents and Settings\Admin\Desktop\Test.xls")
oApp.Visible=true
Opslaan met de extensie .vbs

Zie bijlage voor voorbeeld! :thumb:

Bijlagen

Ideale oplossing

Joost,

Jouw oplossing werkt prachtig.

heeeel erg bedankt

Ludo S.:D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug